HORÁKOVÁ, Radka. Uvedení do surdopedie. In Pipeková, J. et. al. Kapitoly ze speciální pedagogiky. 3. přepracované a rozšířené. Brno: Paido, 2010, s. 141-156, 15 s. 376 - Výchova a vzdělávání zvláštních skupin osob. ISBN 978-80-7315-198-0.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Uvedení do surdopedie
Název česky Uvedení do surdopedie
Název anglicky An Introduction to Deaf Education
Autoři HORÁKOVÁ, Radka.
Vydání 3. přepracované a rozšířené. Brno, Pipeková, J. et. al. Kapitoly ze speciální pedagogiky, od s. 141-156, 15 s. 376 - Výchova a vzdělávání zvláštních skupin osob, 2010.
Nakladatel Paido
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání tištěná verze "print"
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
ISBN 978-80-7315-198-0
Klíčová slova česky Surdopedie; sluchové postižení; včasné odhalení sluchového postižení; sluchadla; kochleární implantáty; český znakový jazyk; tlumočnický proces; hluchoslepota
Klíčová slova anglicky Deaf education; hearing impairment; early detection of hearing loss; hearing aids; cochlear implants; Czech sign language; interpreting process; deafblindness
Štítky deaf education, hearing impairment
Změnil Změnila: Dana Nesnídalová, učo 831. Změněno: 22. 4. 2013 14:29.
Anotace
Kapitola představuje informace ze speciálně-pedagogické disciplíny - surdopedie. Zabývá se problematikou výchovy a vzdělávání jedinců s postižením sluchu, diagnostikou sluchových vad a sluchovou protetikou. Pozornost je dále věnována komunikačním formám osob se sluchovým postižením, českému znakovému jazyku a problematice kombinovaného postižení - hluchoslepotě. Kapitola je výsledkem teoretického výzkumu národních konceptů výchovy a vzdělávání osob se sluchovým postižením.
Anotace anglicky
The chapter offers insight into the special education area - Deaf Education. There is introduced the concept of education of the hearing impaired children, emphasized an importance of early detection of hearing loss and described possibilities of compensation of hearing impairment. The chapter also deals with a developing of communication skills, an interpreting process of Czech sign language and a dual sensory disability issues - deafblindness. The chapter is a result of theoretic research focused on national concepts of deaf education.
Návaznosti
MSM0021622443, záměrNázev: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
VytisknoutZobrazeno: 7. 5. 2024 05:42