DURNOVÁ, Helena. Kombinatorické úlohy v přípravě budoucích učitelů matematiky. In Irena Budínová. Setkání učitelů a studentů matematiky V. Řešení matematických úloh. Brno: Masarykova univerzita, 2012, s. 39-47, 8 s. ISBN 978-80-210-6143-9.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Kombinatorické úlohy v přípravě budoucích učitelů matematiky
Název anglicky Combinatorial word problems in mathematics teachers‘ education
Autoři DURNOVÁ, Helena (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání Brno, Setkání učitelů a studentů matematiky V. Řešení matematických úloh. od s. 39-47, 8 s. 2012.
Nakladatel Masarykova univerzita
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 10101 Pure mathematics
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání paměťový nosič (CD, DVD, flash disk)
Kód RIV RIV/00216224:14410/12:00064187
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
ISBN 978-80-210-6143-9
Klíčová slova anglicky combinatorial word problems
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnila: Mgr. Helena Durnová, Ph.D., učo 2917. Změněno: 7. 4. 2013 22:44.
Anotace
Kombinatorika sice nepatří mezi části matematiky vyučované na základní škole, budoucí učitelé matematiky na ZŠ ji však znát potřebují. Kombinatorické úlohy propojují přesné vyjadřování a počítání. Vzorce pro výpočet počtu kombinací, variací a permutací lze správně použít pouze tehdy, dokážeme-li ze zadání úlohy určit, zda záleží na pořadí či ne, zda lze dané prvky rozlišit, či nikoliv. V příspěvku se zabývám kombinatorickými příklady tzv. ze života, které lze řešit i bez znalosti kombinatorických vzorců. Příspěvek je součástí výzkumu zaměřeného na metody výuky kombinatorice na ZŠ.
Anotace anglicky
Combinatorics is nowadays not a part of the basic school curricula, but it is part of the study programme leading to the qualification of a basic school teacher. Combinatorial problems connect exact formulation and calculation. The formulas for the calculation of the number of combinations, variations, and permutations can only be used correctly, if we can decide, on the basis of the formulation of the problem, whether the order of the elements matters, whether or not the individual elements are the same or different. In my contrubution, I present some combinatorial problems that can be solved without the knowledge of combinatorial formulas. The contribution is a part of research on effective methods of teaching combinatorics at elementary schools.
VytisknoutZobrazeno: 7. 10. 2024 01:14