B 2012

Jak motivovat žáky ve fyzice se zaměřením na nadané

TRNA, Josef

Základní údaje

Originální název

Jak motivovat žáky ve fyzice se zaměřením na nadané

Název anglicky

How to motivate students in physics focusing on gifted students

Autoři

TRNA, Josef (203 Česká republika, garant, domácí)

Vydání

1. vyd. Brno, 109 s. 348, 2012

Nakladatel

Masarykova univerzita

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Odborná kniha

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

tištěná verze "print"

Kód RIV

RIV/00216224:14410/12:00064232

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

ISBN

978-80-210-6150-7

Klíčová slova česky

motivace; motivační techniky; nadání; výuka fyziky

Klíčová slova anglicky

motivation; motivational techniques; giftedness; physics instruction

Štítky

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 21. 5. 2013 14:38, Mgr. Martina Dvořáková

Anotace

V originále

Kniha prezentuje výsledky dlouhodobého výzkumu poznávací motivace ve fyzikálním a přírodovědném vzdělávání se zaměřením na nadané žáky. Náš teoretický, empirický a konstrukční výzkum vede k závěru, že rozvoj žáků významně závisí na jejich motivaci, zejména poznávací motivaci. Jádro knihy jsou dvě sady poznávacích motivačních výukových technik jak motivovat žáky se zaměřením na nadané. Všechny prezentované poznávací motivační výukové techniky s konkrétními příklady obsahují část zaměřenou na nadané žáky.

Anglicky

This book presents long-term research results of cognitive motivation in the physics/science education of students with a focus on gifted students. Our theoretical, experimental and design-based research leads to the conclusion that the development of students greatly depends on their motivation, in particular cognitive motivation. The core of the book are two sets of cognitive motivational teaching techniques how to motivate students with a focus on gifted students. All presented cognitive motivational teaching techniques with concrete examples include a section dedicated to gifted students.

Návaznosti

MSM0021622443, záměr
Název: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání