BARTOŇOVÁ, Miroslava a Marie VÍTKOVÁ. Inkluzivní vzdělávání v rámci řešení výzkumného záměru speciální potřeby žáků v kontextu RVP ZV. In Michalik J. a kol. Pohledy na inkluzivní vzdělávání zdravotně postižením. první. Olomouc: UP Olomouc. s. 63-68. ISBN 978-80-244-3372-1. 2012.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Inkluzivní vzdělávání v rámci řešení výzkumného záměru speciální potřeby žáků v kontextu RVP ZV
Název česky Inkluzivní vzdělávání v rámci řešení výzkumného záměru speciální potřeby žáků v kontextu RVP ZV
Název anglicky Inclusive Education with in Research Plan Special Needs of Pupils in the Context of Framework Educational Program for Elementary Education
Autoři BARTOŇOVÁ, Miroslava (203 Česká republika, domácí) a Marie VÍTKOVÁ (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání první. Olomouc, Pohledy na inkluzivní vzdělávání zdravotně postižením, od s. 63-68, 6 s. 2012.
Nakladatel UP Olomouc
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání tištěná verze "print"
Kód RIV RIV/00216224:14410/12:00064306
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
ISBN 978-80-244-3372-1
Klíčová slova česky inkluzivní vzdělávání; žáci se speciálními vzdělávacími potřebami; rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání; výzkumný záměr; výzkumné týmy; specifické poruchy učení
Klíčová slova anglicky inclusive education; pupils with special needs; Framework educational programme for elementary education; research plan; research teams; specific learning difficulties
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnila: Dana Nesnídalová, učo 831. Změněno: 11. 4. 2013 15:29.
Anotace
Text je zaměřený na analýzu inkluzivního vzdělávání s respektováním současné legislativy a výsledků získaných z empirických šetření v rámci výzkumného záměru Speciální potřeby žáků v kontextu RVP ZV v letech 2007-2011. Předmětem výzkumu je systematická tvůrčí činnost v oblasti inkluzivního vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami v základní škole, s důrazem na implementaci RVP ZV, na výuku podle ŠVP a s cílem syntetizovat didaktické principy, přístupy, strategie a koncepce do modelu inkluzivní didaktiky. Realizace probíhá v základních školách v Brně a v Jihomoravském kraji. Uvedeny jsou konkrétní výsledky výzkumného šetření zaměřeného na žáky se specifickými poruchami učení, se sociálním znevýhodněním, se zdravotním postižením.
Anotace anglicky
The text is focused on the analysis of inclusive education with regard to legislation and results from empirical study with in research plan Special needs of pupils in the context of Framework educational program for elementary education in 2007 to 2011.The subject of research is systematic creative activity in inclusive education of pupils with special needs in elementary school with an emphasis on implementation of Framework educational programme for elementary education. The emphasis is also on teaching by School educational programmes to synthesize didactic principles, approaches, strategy and conceptions into the model of inclusive didactic. The research is realised in elementary schools in Brno and elementary schols in the South Moravia. There is give concrete results of research focused on pupils with specific learning difficulties, pupils with social disadvantage, pupils with disabilities.
Návaznosti
MSM0021622443, záměrNázev: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
VytisknoutZobrazeno: 19. 4. 2024 22:57