C 2012

Žák s tělesným postižením

VÍTKOVÁ, Marie

Základní údaje

Originální název

Žák s tělesným postižením

Název anglicky

Pupil with Physical Disabilities

Autoři

VÍTKOVÁ, Marie (203 Česká republika, garant, domácí)

Vydání

1. vydání. Ústí nad Labem, Školská integrace žáků se zdravotním postižením (inkluzivní pedagogika pro pedagogy běžných škol), od s. 81-109, 28 s. 2012

Nakladatel

Evropský sociální fond

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Kapitola resp. kapitoly v odborné knize

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

tištěná verze "print"

Kód RIV

RIV/00216224:14410/12:00064313

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

ISBN

978-80-904927-7-6

Klíčová slova česky

žák; tělené postižení; tělesné postižení mozková obrna; souběžné postižení více vadami; speciálně pedagogická diagnostika; individuální vzdělávací plán edukace; případové studie

Klíčová slova anglicky

pupil; physical disability; cerebral palsy; multi handicaps; special education diagnostics; individual education plan; case studies

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 11. 4. 2013 17:25, Dana Nesnídalová

Anotace

V originále

Kapitola pojednává o problematice žáka s tělesným postižením. Jsou zde vymezena teoretická východiska řešené problematiky a charakterizována kategorie tělesného postižení. Dále je charakterizován okruh osob s TP a druhy tělesného postižení. Kapitola prezentuje také charakteristiku mozkové obrny. Následně popisuje okruh osob se souběžným postižením více vadami a speciálněpedagogickou diagnostiku dítěte s tělesným postižením. Kapitola obasahuje případovou studii dítěte s mozkovu obrnou a tělesným postižením.

Anglicky

The chapter discusses the issue of a pupil with physical disabilities. They set out the theoretical basis of this problem. There is characterized by disability category. Is characterized group of people with physical disabilities and types of disability. Chapter also presents the characteristics of cerebral palsy. Describes a group of persons with multiple disabilities and special educational diagnosis of a child with physical disabilities. Chapter contains case study of a child with cerebral palsy and physical disabilities.

Návaznosti

MSM0021622443, záměr
Název: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání