Další formáty:
BibTeX
LaTeX
RIS
@inproceedings{1090701, author = {Minaříková, Eva}, address = {Praha}, booktitle = {Kvalita ve vzdělávání: Sborník příspěvků z XX. výroční konference České asociace pedagogického výzkumu.}, editor = {Ježková, V.}, keywords = {profession; professional vision; video sequences}, howpublished = {elektronická verze "online"}, language = {cze}, location = {Praha}, isbn = {978-80-7290-620-8}, pages = {174-181}, publisher = {Univerzita Karlova}, title = {Povaha profesního vidění u studentů učitelství: pilotní studie}, url = {http://capv2012.pedf.cuni.cz/wp-content/uploads/2013/03/Sbornik.pdf}, year = {2012} }
TY - JOUR ID - 1090701 AU - Minaříková, Eva PY - 2012 TI - Povaha profesního vidění u studentů učitelství: pilotní studie PB - Univerzita Karlova CY - Praha SN - 9788072906208 KW - profession KW - professional vision KW - video sequences UR - http://capv2012.pedf.cuni.cz/wp-content/uploads/2013/03/Sbornik.pdf L2 - http://capv2012.pedf.cuni.cz/wp-content/uploads/2013/03/Sbornik.pdf N2 - I přes mnohé debaty je v současné době považováno učitelství za profesi a učitel za profesionála. Jako jeden ze znaků profese představil Goodwin (1994) profesní vidění – soubor diskursivních praktik, skrze které profesionálové poznávají aspekty situace důležité pro jejich profesi. Podle Sherinové (2007), která uvedla tento pojem do pedeutologického výzkumu, zahrnuje procesy selektivní pozornosti a na vědění založeného uvažování. V našem výzkumu odkazuje uvažování založené na vědění k procesům reprezentování, interpretování, vysvětlování, predikování, hodnocení a navrhování alternativ a alterací výukových situací. Tato pilotní studie zkoumala uvažování založené na vědění jakožto součást profesního vidění studentů učitelství anglického jazyka a literatury. Nástrojem sběru dat byl VideoWeb, elektronické učební prostředí využívající videosekvence z reálných hodin. Studenti shlédli čtyři videosekvence, které následně písemně komentovali. V současné době probíhá jejich kvalitativní obsahová analýza. Výsledky skrze zastoupení jednotlivých dimenzí uvažování založeného na vědění poukáží na jeho povahu u studentů učitelství, a mohou tak být východiskem pro další výzkumy. ER -
MINAŘÍKOVÁ, Eva. Povaha profesního vidění u studentů učitelství: pilotní studie. Online. In Ježková, V. \textit{Kvalita ve vzdělávání: Sborník příspěvků z XX. výroční konference České asociace pedagogického výzkumu.}. Praha: Univerzita Karlova, 2012, s.~174-181. ISBN~978-80-7290-620-8.
|