BARTOŇOVÁ, Miroslava. Inkluze žáků s lehkým mentálním postižením. Efeta. Bratislava: Emitplus, 2012, ročník XXI, 4/2012, s. 22-26. ISSN 1335-1397. |
Další formáty:
BibTeX
LaTeX
RIS
|
Základní údaje | |
---|---|
Originální název | Inkluze žáků s lehkým mentálním postižením |
Název česky | Inkluze žáků s lehkým mentálním postižením |
Název anglicky | Inclusion of Pupils with Mild Mental Disabilities |
Autoři | BARTOŇOVÁ, Miroslava (203 Česká republika, garant, domácí). |
Vydání | Efeta, Bratislava, Emitplus, 2012, 1335-1397. |
Další údaje | |
---|---|
Originální jazyk | čeština |
Typ výsledku | Článek v odborném periodiku |
Obor | 50300 5.3 Education |
Stát vydavatele | Slovensko |
Utajení | není předmětem státního či obchodního tajemství |
Kód RIV | RIV/00216224:14410/12:00064333 |
Organizační jednotka | Pedagogická fakulta |
Klíčová slova česky | inkluze; vzdělávání; pedagog; rodina; žák s lehkým mentálním postižením; kvantitativní výzkum |
Klíčová slova anglicky | inclusion; education; pedagogue; family; pupil with mild mental disability; quantitative research |
Příznaky | Recenzováno |
Změnil | Změnila: Dana Nesnídalová, učo 831. Změněno: 11. 4. 2013 15:23. |
Anotace |
---|
Článek je ukázkou dvou výzkumných šetření zaměřených na analýzu inkluzivního vzdělávání žáků s lehkým mentálním postižením. Hlavním cílem výzkumného šetření bylo popsat faktory a podpůrná opatření, ovlivňující proces inkluze žáků s lehkým mentálním postižením v základních školách v České republice. Text prezentuje parciální části výzkumu orientovaného na indikátory vzdělávání a pohledu pedagoga na žáka s lehkým mentálním postižením v inkluzivní edukaci. |
Anotace anglicky |
---|
Education and social inclusion of pupils with mild mental disabilities into the schooling environment is affected by many factors. Especially it is necessary to have in mind the pupils own and different personalities and that education require theoretical knowledge and practical experiences. The article shows two researches aiming on analysis of inclusive education of pupils with mild mental disabilities. The main goal of the research was to describe factors and supporting measures affecting the inclusion process of pupils with mild mental disabilities in basic schools in the Czech Republic. The text presents partial parts of the research oriented on educational indicators and view of the pedagogue on pupil with mild mental disabilities in inclusive education. |
Návaznosti | |
---|---|
MSM0021622443, záměr | Název: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání |
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání |
VytisknoutZobrazeno: 6. 10. 2024 13:04