VACULOVÁ, Ivana. Postavení učebních úloh v procesu osvojování dovedností žáků během výuky fyziky. In Vyučovanie fyziky vo svetle nových poznatkov vedy. 2009.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Postavení učebních úloh v procesu osvojování dovedností žáků během výuky fyziky
Název česky Postavení učebních úloh v procesu osvojování dovedností žáků během výuky fyziky
Název anglicky Representation of the teaching tasks in the process of the pupil`s skills acquisition in the physics education
Autoři VACULOVÁ, Ivana.
Vydání Vyučovanie fyziky vo svetle nových poznatkov vedy, 2009.
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Prezentace na konferencích
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Slovensko
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
Klíčová slova česky dovednosti; osvojování dovedností; výuka fyziky; učební úlohy; videostudie
Klíčová slova anglicky skills; skill acquirement; physics instruction; learning task; videostudy
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnila: Mgr. Ivana Medková, Ph.D., učo 63881. Změněno: 21. 3. 2013 10:29.
Anotace
Příspěvek popisuje metodologický postup a hlavní výsledky výzkumu výuky fyziky realizovaného prostřednictvím videostudie. Jeho cílem bylo posoudit zastoupení učebních úloh v jednotlivých etapách procesu osvojování dovedností žáků základní školy. Videostudie byla prováděna na 27 vyučovacích hodinách a zkoumala četnosti a časové zastoupení druhů úloh podle různých kategorií (např. způsobu požadovaného řešení, druhu řešitele apod.). Výsledky ukazují nízké zastoupení problémových, komplexních a experimentálních úloh ve výuce. To by mohlo vést k nedostatečnému rozvoji některých klíčových kompetencí žáků.
Anotace anglicky
The study presents the methodology and main results of the research carried out using videostudy. We aimed to assess the representation of the teaching tasks in the individual stages of skill acquisition by basic school pupils. Videostudy is carried out during 27 lessons and examines frequency and time devoted to the individual tasks, based on the several criterions (e.g. way of the solving, type of the solver). Research results show the low representation of the problem or complex tasks, and tasks demanding experimental approach in the pupil education. This may lead to the insufficient development of some key competencies.
VytisknoutZobrazeno: 24. 4. 2024 22:03