2008
Mediální gramotnost jako rámcový cíl mediální výchovy ve výuce českého jazyka na 2. stupni základních škol
STREJČKOVÁ, DagmarZákladní údaje
Originální název
Mediální gramotnost jako rámcový cíl mediální výchovy ve výuce českého jazyka na 2. stupni základních škol
Název česky
Mediální gramotnost jako rámcový cíl mediální výchovy ve výuce českého jazyka na 2. stupni základních škol
Název anglicky
Media literacy as the frame aim of media education in the education of the Czech language on the upper elementary schools
Autoři
STREJČKOVÁ, Dagmar (203 Česká republika, garant, domácí)
Vydání
1. vyd. Brno, Studentská vědecká konference katedry českého jazyka. Sborník prací Pedagogické fakulty Masarykovy univerzity č. 217, řada jazyková a literární č. 401. od s. 55-60, 6 s. 2008
Nakladatel
Masarykova univerzita
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Stať ve sborníku
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
paměťový nosič (CD, DVD, flash disk)
Kód RIV
RIV/00216224:14410/08:00064472
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
ISBN
978-80-210-4590-3
Klíčová slova česky
média; gramotnost; funkční gramotnost; informační gramotnost; mediální gramotnost; mediální výchova
Klíčová slova anglicky
media; literacy; functional literacy; informational literacy; media literacy; media education
Příznaky
Recenzováno
Změněno: 23. 3. 2013 14:11, PhDr. JUDr. Dagmar Sochorová, Ph.D.
V originále
Článek se zabývá definováním pojmu mediální gramotnost a jeho začleněním do systému ostatních gramotností, zejména gramotnosti funkční a informační. Zmiňuje a odůvodňuje důležitost osvojení si mediální gramotnosti dnešními žáky základních škol. Cestou, jak dosáhnout mediální gramotnosti, je mediální výchova. V článku je tedy prezentováno i začlenění mediální výchovy jako průřezového tématu do Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání a jeho napojení zejména na vzdělávací oblast Jazyk a jazyková komunikace. Zmíněna je i důležitost odborné připravenosti učitelů, kteří mediální výchovu do výuky svých předmětů zahrnou, jakož i nabídka institucí, kteří tuto odbornou vybavenost učitelů zajišťují.
Anglicky
The article deals with definition of the media literacy concept and his incorporation into system of other literacies, especially functional and informational literacy. The article mentions and gives reasons for assumption of media literacy by contemporary pupils. The way how to achieve media literacy is a media education. In the article there is presented the incorporation of media education as the theme of RVP ZV (The Frame Educational Programme of Primary Education) and its inosculation predominatingly to Language and Language communication educational area. There is mentioned the importance of teachers who will implicate the media education to their lessons as well and the offer of institutions, which cater to these facilities of teachers.
Návaznosti
MUNI/41/054/2008, interní kód MU |
|