HRBKOVÁ, Lenka a Roman CHYTILEK. Předvolební průzkumy veřejného mínění a předpojatost tisku v České republice. Politologický časopis. Brno: Mezinárodní politologický ústav Masarykovy Univerzity, 2013, roč. 20, č. 1, s. 32-48. ISSN 1211-3247. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.5817/PC2013-1-4.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Předvolební průzkumy veřejného mínění a předpojatost tisku v České republice
Název česky Předvolební průzkumy veřejného mínění a předpojatost tisku v České republice
Název anglicky Election polls and media bias in the Czech Republic
Autoři HRBKOVÁ, Lenka (203 Česká republika, garant, domácí) a Roman CHYTILEK (203 Česká republika, domácí).
Vydání Politologický časopis, Brno, Mezinárodní politologický ústav Masarykovy Univerzity, 2013, 1211-3247.
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Článek v odborném periodiku
Obor 50601 Political science
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV RIV/00216224:14230/13:00067964
Organizační jednotka Fakulta sociálních studií
Doi http://dx.doi.org/10.5817/PC2013-1-4
UT WoS 000445533900001
Klíčová slova česky průzkumy veřejného mínění; horserace žurnalistika; předpojatost médií; Věci veřejné
Klíčová slova anglicky public opinion poll; horserace journalism; media bias; Věci veřejné
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnila: Mgr. Lenka Hrbková, Ph.D., učo 179403. Změněno: 28. 4. 2014 16:09.
Anotace
Článek se zabývá vlivem předvolebních průzkumů na mediální pokrytí jednotlivých politických aktérů před volbami. S využitím teorie o sturkturální předpojatosti médií a Zallerovy teorie mediální politiky se zabývá tím, jak novináři reportují o politických stranách a jejich reprezentantech v průběhu volebí kampaně.
Anotace anglicky
Abstract: Election polls and media bias in the Czech Republic The article explores the influence of the electoral polls on media coverage of political actors during election campaigns. Based on the presumptions of the structural media bias theory we investigate whether the polls can affect the way media report on particular political actors in the course of an electoral campaign.The aim is to explore how media coverage of the non-parliamentary party Věci veřejné related to its position in the polls and its anticipated importance for future development after the election.
VytisknoutZobrazeno: 6. 10. 2024 09:00