2012
Dyskalkulie III.Vliv dyskalkulie na profesní zařazení jedinců v dospělosti
BLAŽKOVÁ, RůženaBasic information
Original name
Dyskalkulie III.Vliv dyskalkulie na profesní zařazení jedinců v dospělosti
Name (in English)
Dyscalculia III. The role of dyscalculia to professional assessment of persons during their adulthood
Authors
BLAŽKOVÁ, Růžena (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)
Edition
1. vyd. Brno, 116 pp. Spisy Pedagogické fakulty, svazek č. 160, 2012
Publisher
Masarykova univerzita
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Book on a specialized topic
Field of Study
50300 5.3 Education
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
is not subject to a state or trade secret
Publication form
printed version "print"
RIV identification code
RIV/00216224:14410/12:00064651
Organization unit
Faculty of Education
ISBN
978-80-210-6142-2
Keywords (in Czech)
dyskalkulie; profesní zařazení; matematická gramotnost; finanční gramotnost
Keywords in English
dyscalculia; profesoinal assessment; mathematical literacy; financial literacy
Tags
Tags
Reviewed
Changed: 21/5/2013 13:03, Mgr. Martina Dvořáková
V originále
Specifické poruchy učení jsou předmětem neustálé pozornosti speciálních pedagogů, učitelů i rodičovské veřejnosti. Uvádíme výsledky dvou výzkumných šetření, ve kterých sledujeme vztah respondentů k matematice a případové studie, ve kterých jsme zkoumali, jak dyskalkuliue ovlivnila výběr profese a jak je ovlivňuje v běžném životě. Dále uvádíme možnosti, jak rozvíjet matematickou a finanční gramotnost osob s dyskalkulií.
In English
Specific learning disabilities have been the focus of attention of special educators, teachers and parents. We present results od research, the quantitative research survey was focused on respondents relationship ro mathematics, qualitative research present to find out how the dyscalculia affected their vocational selection and huw it influences their everyday life. There are present the basic notions of mathematical literacy and financial literacy and examples of certain impediments that can disadvantage persons with dyscalculia.
Links
MSM0021622443, plan (intention) |
|