B 2012

Dyskalkulie III.Vliv dyskalkulie na profesní zařazení jedinců v dospělosti

BLAŽKOVÁ, Růžena

Basic information

Original name

Dyskalkulie III.Vliv dyskalkulie na profesní zařazení jedinců v dospělosti

Name (in English)

Dyscalculia III. The role of dyscalculia to professional assessment of persons during their adulthood

Authors

BLAŽKOVÁ, Růžena (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)

Edition

1. vyd. Brno, 116 pp. Spisy Pedagogické fakulty, svazek č. 160, 2012

Publisher

Masarykova univerzita

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Book on a specialized topic

Field of Study

50300 5.3 Education

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

is not subject to a state or trade secret

Publication form

printed version "print"

RIV identification code

RIV/00216224:14410/12:00064651

Organization unit

Faculty of Education

ISBN

978-80-210-6142-2

Keywords (in Czech)

dyskalkulie; profesní zařazení; matematická gramotnost; finanční gramotnost

Keywords in English

dyscalculia; profesoinal assessment; mathematical literacy; financial literacy

Tags

Tags

Reviewed
Changed: 21/5/2013 13:03, Mgr. Martina Dvořáková

Abstract

V originále

Specifické poruchy učení jsou předmětem neustálé pozornosti speciálních pedagogů, učitelů i rodičovské veřejnosti. Uvádíme výsledky dvou výzkumných šetření, ve kterých sledujeme vztah respondentů k matematice a případové studie, ve kterých jsme zkoumali, jak dyskalkuliue ovlivnila výběr profese a jak je ovlivňuje v běžném životě. Dále uvádíme možnosti, jak rozvíjet matematickou a finanční gramotnost osob s dyskalkulií.

In English

Specific learning disabilities have been the focus of attention of special educators, teachers and parents. We present results od research, the quantitative research survey was focused on respondents relationship ro mathematics, qualitative research present to find out how the dyscalculia affected their vocational selection and huw it influences their everyday life. There are present the basic notions of mathematical literacy and financial literacy and examples of certain impediments that can disadvantage persons with dyscalculia.

Links

MSM0021622443, plan (intention)
Name: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, Special Needs of Pupils in Context with Framework Educational Programme for Primary Education