Další formáty:
BibTeX
LaTeX
RIS
@article{1094771, author = {Mareš, Jan}, article_number = {2013}, keywords = {educational assessment; teachers pregradual study; pregradual study of psychology; classical test theory}, language = {cze}, issn = {1805-9147}, journal = {Testforum}, title = {Pedagogicko-psychologická diagnostika jako zadní dvorek psychologické diagnostiky?}, url = {http://www.testforum.cz/domains/testforum.cz/index.php/testforum/article/view/8#.UV6mmJMqxHk}, volume = {2}, year = {2013} }
TY - JOUR ID - 1094771 AU - Mareš, Jan PY - 2013 TI - Pedagogicko-psychologická diagnostika jako zadní dvorek psychologické diagnostiky? JF - Testforum VL - 2 IS - 2013 SP - 3-12 EP - 3-12 SN - 18059147 KW - educational assessment KW - teachers pregradual study KW - pregradual study of psychology KW - classical test theory UR - http://www.testforum.cz/domains/testforum.cz/index.php/testforum/article/view/8#.UV6mmJMqxHk L2 - http://www.testforum.cz/domains/testforum.cz/index.php/testforum/article/view/8#.UV6mmJMqxHk N2 - Diskusní příspěvek připomíná pedagogicko-psychologickou diagnostiku jako jednu z významných oblastí psychologické diagnostiky. Na proklamativní úrovni je individualizace výuky jedním z ústředních témat změn probíhajících ve vzdělávacím systému od 90. let a logicky přináší požadavek na lepší znalost individuálních specifik jednotlivých žáků. Diagnostická praxe ale tento rozvoj kopíruje jen částečně. Historicky rozvinuté oblasti pedagogicko-psychologické diagnostiky si udržují svou úroveň, řada nových témat a oblastí ale zůstává opomíjena a je řešena neuspokojivým způsobem s logickými důsledky pro celý vzdělávací systém, tvorbu a použití diagnostických nástrojů i pro konkrétní žáky či studenty. Pedagogicko-psychologická diagnostika tak přestala být diagnostickou výkladní skříní a stal se z ní spíše zadní dvorek diagnostiky, jakkoli s ní má zkušenost prakticky celá populace. Řadu diagnostických aktivit v oblasti výchovy a vzdělávání navíc můžeme chápat jako příklad tzv. high-stakes diagnostiky. V příspěvku se pokouším pojmenovat některé problematické části systému profesní přípravy uživatelů diagnostických nástrojů a jejich výsledků i vzdělávací politiky a její implementace v podobě předpisů upravujících diagnostiku v oblasti výchovy a vzdělávání. ER -
MAREŠ, Jan. Pedagogicko-psychologická diagnostika jako zadní dvorek psychologické diagnostiky? \textit{Testforum}. 2013, roč.~2, č.~2013, s.~3-12, 9 s. ISSN~1805-9147.
|