2012
Edukační potřeby dětí v riziku a s poruchami chování. Educational needs of children at risk and with behavioural disorders
VOJTOVÁ, Věra a Karel ČERVENKAZákladní údaje
Originální název
Edukační potřeby dětí v riziku a s poruchami chování. Educational needs of children at risk and with behavioural disorders
Autoři
Vydání
1. vyd. Brno, 193 s. 2012
Nakladatel
Masarykova univerzita
Další údaje
Typ výsledku
Odborná kniha
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
tištěná verze "print"
ISBN
978-80-210-6134-7
Klíčová slova česky
porucha chování, problémové chování, dítě v riziku, podpora, posilování, informovaná intervence, výzkum, potřeba, inkluze, učení, vzdělávání, výchova
Klíčová slova anglicky
conduct disorder, behavioural difficulties, At-risk child, support, empowerment, informed intervention, research, need, inclusion, eduaction, teaching
Štítky
Změněno: 9. 4. 2013 14:20, Mgr. Martina Dvořáková
Česky
Monografie prezentuje vybrané výstupy výzkumů realizovaných ve VZ „Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání“ (MSM0021622443). Základním cílem bylo analyzovat specifika edukačních potřeb dětí/žáků v riziku problémů/poruch chování a vymezit základní strategie podpory/intervence. Specifika edukačních strategií v rámci teorie intervenčních strategií 3P (Vojtová, Červenka 2011) reflektují témata kapitol: 1. specifické potřeby edukace/podpory/intervence, 2. interpretace teoretických konceptů inkluzi podporujících edukačních strategií, 3. specifika potřeb v edukaci/intervenci ve školním/školském prostředí. Kapitoly spojuje inkluzivní/podporující přístup autorů, zaměření na procesy prevence/posilování/zvládání problematických projevů v chování dětí.
Anglicky
The monograph presents selected outcomes gained within the research project Special needs of pupils in the context of the Framework Educational Programme for Elementary Education (MSM0021622443). The main goal is to analyze features of educational needs of children at risk for behavioural problems/disorders and to develop fundamental supportive/ intervention strategies in this field. The “3P theory” of intervention strategies (Vojtová, Červenka 2011) is reflected by themes of three main chapters: features in education/support/intervention processes, theoretical concepts of educational strategies that encourage inclusion, specific features of current needs in the processes within school/educational environment.