J 2013

Jaký je de Chardinův příspěvek k teorii informace? Vztah univerzálních a speciálních věd v kontextu P. T. de Chardina

ČERNÝ, Michal

Základní údaje

Originální název

Jaký je de Chardinův příspěvek k teorii informace? Vztah univerzálních a speciálních věd v kontextu P. T. de Chardina

Název česky

Jaký je de Chardinův příspěvek k teorii informace? Vztah univerzálních a speciálních věd v kontextu P. T. de Chardina

Název anglicky

What is de Chardin´s Contribution to the Theory of Information? The relation between universal and special sciences in the context of P. T. de Chardin´s theories.

Autoři

ČERNÝ, Michal (203 Česká republika, garant, domácí)

Vydání

ProInflow, Brno, 2013, 1804-2406

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Článek v odborném periodiku

Obor

10301 Atomic, molecular and chemical physics

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Odkazy

Kód RIV

RIV/00216224:14410/13:00068131

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

Klíčová slova česky

teorie strun; teorie informace; Teilhard de Chardin; symetrie; přírodní vědy; metodologie, filosofie

Klíčová slova anglicky

theory of information; Teilhard de Chardin; symmetry; string theory; science; philosophy; methodology
Změněno: 25. 3. 2014 16:27, RNDr. Michal Černý, Ph.D.

Anotace

V originále

Článek je polemickou reakcí na příspěvek Jiřího Stodoly „Jaký je de Chardinův příspěvek k teorii informace?“. Reflektuje problematiku vztahu univerzálních a speciálních věd a de Chardinovu pozici v této diskuzi.

Anglicky

This paper is a polemical polemical reaction on Jiří Stodola’s contribution "What is de Chardin’s contribution to the theory of information?". Reflects the issue of the relationship of universal and special sciences and de Chardin position in this debate.

Návaznosti

CZ.1.07/2.2.00/28.0182, interní kód MU
Název: Moduly jako prostředek inovace v intergaci výuky moderní fyziky a chemie
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Moduly jako prostředek inovace v intergaci výuky moderní fyziky a chemie, 2.2 Vysokoškolské vzdělávání