ČERNÝ, Michal. Prolegomena ke každé další inovaci či výstavbě modelu informačního vzdělávání. Online. Inflow : information journal [online]. Brno: Masarykova univerzita, 2013. ISSN 1802-9736. [citováno 2024-04-24]
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Prolegomena ke každé další inovaci či výstavbě modelu informačního vzdělávání
Název anglicky The Prolegomena to any further innovation or construction of model information education
Autoři ČERNÝ, Michal
Vydání Inflow : information journal [online], Brno, Masarykova univerzita, 2013, 1802-9736.
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Článek v odborném periodiku
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
WWW URL
Organizační jednotka Filozofická fakulta
Změnil Změnil: RNDr. Michal Černý, Ph.D., učo 268947. Změněno: 7. 5. 2013 22:46.
Anotace
S rozvojem informační společnosti prudce narůstá počet nových profesí, které bychom mohli označit jako informační analytiky. Jde o osoby, které se zabývají práci s informacemi, jejich získáváním a analýzou. Informační vzdělávání má na tuto situaci reagovat a adekvátním způsobem přizpůsobovat svůj obsah. Příspěvek se snaží zachytit základní obecná východiska, která by měl respektovat každý nový model či inovace informačního vzdělávání. Důraz je přitom kladen na skutečnost, že informační vzdělávání hraje stejnou roli, jako dříve trivium či artistická fakulta – nezbytné propedeutiky pro další studium specializovaných oborů.
Anotace anglicky
With the development of information society is rapidly increasing the number of new jobs that could be described as information analysts. These are people that deal with working with information, their acquisition and analysis. Information education has to respond to this situation and adequately adapt its content. This article attempts to capture basic general considerations which should respect each new model or upgrade of information education. Emphasis is placed on the fact that information literacy plays the same role as before trivium or Faculty of Arts - a necessary propaedeutic for further study of specialized fields.
VytisknoutZobrazeno: 24. 4. 2024 06:23