ŠALAMOUNOVÁ, Zuzana. Výuka vědeckých pojmů českého jazyka v kontextu každodenní žákovské zkušenosti. In Jana Kohnová. Profesní rozvoj učitelů a cíle školního vzdělávání. první. Praha: Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta, 2012, s. 227-235. ISBN 978-80-7290-625-3.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Výuka vědeckých pojmů českého jazyka v kontextu každodenní žákovské zkušenosti
Název česky Výuka vědeckých pojmů českého jazyka v kontextu každodenní žákovské zkušenosti
Název anglicky Teaching of scientific concepts of the Czech language in the context of everyday pupil experience
Autoři ŠALAMOUNOVÁ, Zuzana (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání první. Praha, Profesní rozvoj učitelů a cíle školního vzdělávání, od s. 227-235, 9 s. 2012.
Nakladatel Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání tištěná verze "print"
WWW URL
Kód RIV RIV/00216224:14410/12:00081870
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
ISBN 978-80-7290-625-3
Klíčová slova česky vědecké pojmy; český jazyk; každodenní žákovská zkušenost; kontextualizace
Klíčová slova anglicky scientific concepts; Czech language; everyday pupils experience; contextualization
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnila: Mgr. et Mgr. Bc. Zuzana Šalamounová, Ph.D., učo 109084. Změněno: 7. 11. 2016 12:13.
Anotace
Kapitola pojednává o výuce vědeckých pojmů, které jsou zasazeny do předepsaného kurikula českého jazyka na druhém stupni základních škol. Vychází z kvalitativního výzkumného šetření, na jehož základu v kontrastu k ideálu kontextualizace učebního obsahu problematizuje možnost využít každodenní žákovské zkušenosti ve výuce vědeckých jazykových pojmů, a to právě kvůli jejich zaměřenosti na obsah.
Anotace anglicky
Kapitola pojednává o výuce vědeckých pojmů, které jsou zasazeny do předepsaného kurikula českého jazyka na druhém stupni základních škol. Vychází z kvalitativního výzkumného šetření, na jehož základu v kontrastu k ideálu kontextualizace učebního obsahu problematizuje možnost využít každodenní žákovské zkušenosti ve výuce vědeckých jazykových pojmů, a to právě kvůli jejich zaměřenosti na obsah.
VytisknoutZobrazeno: 19. 9. 2024 06:00