Další formáty:
BibTeX
LaTeX
RIS
@article{1110356, author = {Jagošová, Lucie}, article_location = {Brno}, article_number = {č. 2}, keywords = {evaluation; evaluation in pedagogy; museum education; museum educator}, language = {cze}, issn = {1805-4722}, journal = {Museologica Brunensia}, title = {Evaluace v muzejní edukaci - teoretická východiska}, volume = {Neuveden}, year = {2013} }
TY - JOUR ID - 1110356 AU - Jagošová, Lucie PY - 2013 TI - Evaluace v muzejní edukaci - teoretická východiska JF - Museologica Brunensia VL - Neuveden IS - č. 2 SP - 15-21 EP - 15-21 PB - Masarykova univerzita SN - 18054722 KW - evaluation KW - evaluation in pedagogy KW - museum education KW - museum educator N2 - V muzejní edukaci, stejně jako v řadě jiných muzejních činností, je nezbytná pravidelná zpětná vazba. Měla by pomáhat eliminovat chyby a umožňovat postupné zkvalitňování a zvyšování efektivity v oblasti muzejní prezentace. Evaluace v muzejní pedagogice vychází z klíčových tezí výrazně rozpracovanější pedagogické evaluace. Představuje jak teoretický přístup, tak současně i metodologii a proces monitorování a měření jevů. Výsledek nepoučeného a intuitivního přístupu k hodnocení systémem "pokus-omyl", který výrazně zvyšuje subjektivitu celého procesu i výsledků, můžeme označit jako reflexi. Naopak evaluací v pravém slova smyslu je systematicky připravené, plánovité, relativně objektivní hodnocení s předem stanovenými cíli a kritérii. Příkladem konkrétních typů evaluačních studií z oblasti muzejní edukace mohou být podrobné analýzy návštěvnických konverzací, detailní etnografické studie uskutečněné v muzeích, retrospektivní rozhovory o muzejních vzpomínkách, hlasité komentáře návštěvníků k jejich vnímání výstavy, testování smyslového vnímání muzejní prezentace, hloubkové rozhovory nebo skupinové rozhovory o muzejních zážitcích návštěvníků. ER -
JAGOŠOVÁ, Lucie. Evaluace v muzejní edukaci - teoretická východiska. \textit{Museologica Brunensia}. Brno: Masarykova univerzita, 2013, Neuveden, č. 2, s.~15-21. ISSN~1805-4722.
|