JANKO, Tomáš a Karolína PEŠKOVÁ. Lernpotenzial der Visualisierungen in Lehrwerken: Ansichten der Lehrenden und Lernenden. In 1. Tagung der Gesellschaft für Empirische Bildungsforschung. 2013.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Lernpotenzial der Visualisierungen in Lehrwerken: Ansichten der Lehrenden und Lernenden
Název česky Učební potenciál vizuálií v učebnicích: názory učitelů a žáků
Název anglicky Learning potential of visuals in textbooks: views of teachers and pupils
Autoři JANKO, Tomáš (203 Česká republika, garant, domácí) a Karolína PEŠKOVÁ (203 Česká republika, domácí).
Vydání 1. Tagung der Gesellschaft für Empirische Bildungsforschung, 2013.
Další údaje
Originální jazyk němčina
Typ výsledku Prezentace na konferencích
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Německo
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV RIV/00216224:14410/13:00074715
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
Klíčová slova česky učební potenciál; vizuálie; učebnice; učitel; žák
Klíčová slova anglicky learning potential; visual; textbook; teacher; pupil
Změnil Změnil: Mgr. Tomáš Janko, Ph.D., učo 104778. Změněno: 10. 4. 2015 08:54.
Anotace
Im unserem Poster befassten wir uns mit dem Lernpotenzial der Visualisierungen in Lehrwerken (des Faches Geographie und Deutsch als Fremdsprache). Dabei antworteten wir folgende Fragestellungen: (1) Wie bewerten LehrerInnen Visualisierungen in Lehrwerken? (2) Wie bewerten SchülerInnen Visualisierungen in Lehrwerken? (3) Sind Ähnlichkeiten zwischen den Ansichten der Lehrkräften und SchülerInnen zu identifizieren? Als Forschungsmethode wurde Leitfadeninterview verwendet.
Anotace česky
Na posteru jsme se zabývali učebním potenciálem vizuálií v učebnicích (geografie a němčiny jako cizího jazyka). Zodpověděli jsme tyto výzkumné otázky: (1) Jak učitelé hodnotí vizuálie v učebnicích? (2) Jak žáci hodnotí vizuálie v učebnicích? (3) Lze identifikovat podobnosti v názorech učitelů a žáků z posuzovaného hlediska? Výzkumnou metodou bylo polostrukturované interview.
Anotace anglicky
The poster elaborates on the issue of textbook visuals and evaluation regarding their educational potential (in Geography and German language textbooks). The research questions were solved: 1) How teachers evaluate visuals in textbooks? 2) How are textbooks visuals evaluated by pupils? 3) Are there any similarities regarding the teachers´ and pupils´ points of view? Semistructured interview was applied as a research method.
Návaznosti
EE2.3.30.0009, projekt VaVNázev: Zaměstnáním čerstvých absolventů doktorského studia k vědecké excelenci
VytisknoutZobrazeno: 26. 4. 2024 16:14