Lernpotenzial der Visualisierungen in Lehrwerken: Ansichten der Lehrenden und Lernenden
JANKO, Tomáš a Karolína PEŠKOVÁ. Lernpotenzial der Visualisierungen in Lehrwerken: Ansichten der Lehrenden und Lernenden. In 1. Tagung der Gesellschaft für Empirische Bildungsforschung. 2013. |
Další formáty:
BibTeX
LaTeX
RIS
|
Základní údaje | |
---|---|
Originální název | Lernpotenzial der Visualisierungen in Lehrwerken: Ansichten der Lehrenden und Lernenden |
Název česky | Učební potenciál vizuálií v učebnicích: názory učitelů a žáků |
Název anglicky | Learning potential of visuals in textbooks: views of teachers and pupils |
Autoři | JANKO, Tomáš (203 Česká republika, garant, domácí) a Karolína PEŠKOVÁ (203 Česká republika, domácí). |
Vydání | 1. Tagung der Gesellschaft für Empirische Bildungsforschung, 2013. |
Další údaje | |
---|---|
Originální jazyk | němčina |
Typ výsledku | Prezentace na konferencích |
Obor | 50300 5.3 Education |
Stát vydavatele | Německo |
Utajení | není předmětem státního či obchodního tajemství |
Kód RIV | RIV/00216224:14410/13:00074715 |
Organizační jednotka | Pedagogická fakulta |
Klíčová slova česky | učební potenciál; vizuálie; učebnice; učitel; žák |
Klíčová slova anglicky | learning potential; visual; textbook; teacher; pupil |
Změnil | Změnil: Mgr. Tomáš Janko, Ph.D., učo 104778. Změněno: 10. 4. 2015 08:54. |
Anotace |
---|
Im unserem Poster befassten wir uns mit dem Lernpotenzial der Visualisierungen in Lehrwerken (des Faches Geographie und Deutsch als Fremdsprache). Dabei antworteten wir folgende Fragestellungen: (1) Wie bewerten LehrerInnen Visualisierungen in Lehrwerken? (2) Wie bewerten SchülerInnen Visualisierungen in Lehrwerken? (3) Sind Ähnlichkeiten zwischen den Ansichten der Lehrkräften und SchülerInnen zu identifizieren? Als Forschungsmethode wurde Leitfadeninterview verwendet. |
Anotace česky |
---|
Na posteru jsme se zabývali učebním potenciálem vizuálií v učebnicích (geografie a němčiny jako cizího jazyka). Zodpověděli jsme tyto výzkumné otázky: (1) Jak učitelé hodnotí vizuálie v učebnicích? (2) Jak žáci hodnotí vizuálie v učebnicích? (3) Lze identifikovat podobnosti v názorech učitelů a žáků z posuzovaného hlediska? Výzkumnou metodou bylo polostrukturované interview. |
Anotace anglicky |
---|
The poster elaborates on the issue of textbook visuals and evaluation regarding their educational potential (in Geography and German language textbooks). The research questions were solved: 1) How teachers evaluate visuals in textbooks? 2) How are textbooks visuals evaluated by pupils? 3) Are there any similarities regarding the teachers´ and pupils´ points of view? Semistructured interview was applied as a research method. |
Návaznosti | |
---|---|
EE2.3.30.0009, projekt VaV | Název: Zaměstnáním čerstvých absolventů doktorského studia k vědecké excelenci |
VytisknoutZobrazeno: 18. 9. 2024 23:18