k 2012

Kompetence jako předpoklad pro začlenění

PROCHÁZKOVÁ, Lucie

Základní údaje

Originální název

Kompetence jako předpoklad pro začlenění

Název anglicky

Competences as an assumption of an integration

Vydání

3. národní konference o podporovaném zaměstnávání, 2012

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Prezentace na konferencích

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

Klíčová slova česky

kompetence; práce; trh práce; vzdělání; nedostatky; poradenství

Klíčová slova anglicky

competences; job; labour market; education; lac; counselling
Změněno: 27. 6. 2013 10:07, PhDr. Lucie Matoušková, Ph.D.

Anotace

V originále

Při snahách o začlenění na trh práce se lidé se zdravotním postižením nebo znevýhodněním setkávají s řadou překážek. Některé z nich mohou způsobovat nedostatečné pracovní a sociální kompetence a nepřiměřená očekávání těchto osob. Pro spokojený a naplněný život však není důležitá jen práce a možnost pracovního uplatnění, nýbrž i oblast mimopracovní. Nelze se tedy zabývat pouze jednou oblastí a neřešit ostatní. V tomto příspěvku jsou prezentovány dílčí výsledky několik výzkumných šetření zaměřených na kompetence, jejich rozvoj a možnosti podpory v rámci vzdělávání.

Návaznosti

MSM0021622443, záměr
Název: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání