D 2010

Zdroje dat pro výzkum muzejního publika

JAGOŠOVÁ, Lucie

Základní údaje

Originální název

Zdroje dat pro výzkum muzejního publika

Název česky

Zdroje dat pro výzkum muzejního publika

Název anglicky

Sources of data for museum audiences research

Autoři

JAGOŠOVÁ, Lucie (203 Česká republika, garant, domácí)

Vydání

Hodonín, Muzejní marketing, od s. 32-42, 11 s. 2010

Nakladatel

Masarykovo muzeum v Hodoníně

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

Umění, architektura, kulturní dědictví

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

tištěná verze "print"

Kód RIV

RIV/00216224:14210/10:00068814

Organizační jednotka

Filozofická fakulta

ISBN

978-80-87375-01-3

Klíčová slova česky

muzejní publikum; výzkum návštěvníků; návštěvní kniha muzea

Klíčová slova anglicky

museum audiences; visitor research; museum guest book

Štítky

Změněno: 31. 3. 2014 10:22, Mgr. Lucie Jagošová, DiS., PhD.

Anotace

V originále

Výzkum v muzeích tradičně představoval synonymum ke zkoumání muzejních sbírek. Teprve později, zejména v posledních padesáti letech, začal být pod tento pojem zahrnován také výzkum publika. Článek shrnuje dosavadní poznatky k muzejním výzkumům, zaměřeným na muzejní návštěvníky. Zatím málo využívaný kvalitativní výzkum popisuje na příkladu analýzy návštěvní knihy muzea a nastiňuje možný obecný postup.

Anglicky

Research in museums was traditionally connected with museum collections research. Later, especially in last fifty years, the term museum research started to include also visitor research. The topic sumarise information to museum researches, aiming to museum visitors. Quantitative research is more usual in museum visitor research. The topic describes possibilities of using qualitative research in museums, by example of analysis of museum guest book and showing of possible points of procedure.