Detailed Information on Publication Record
2013
Inclusive Education - How to Understand it Today?
VAĎUROVÁ, HelenaBasic information
Original name
Inclusive Education - How to Understand it Today?
Name in Czech
Současné pojetí inkluzivního vzdělávání
Authors
Edition
Eisenstadt, p. 69-78, 10 pp. 2013
Publisher
Weber verlag Eisenstadt in Verlagsgemeinschaft mit der Pädagogischen Hochshule Burgenland
Other information
Language
English
Type of outcome
Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Field of Study
50300 5.3 Education
Country of publisher
Austria
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
Publication form
printed version "print"
Organization unit
Faculty of Education
ISBN
978-3-85253-456-5
Keywords (in Czech)
inkluzivní vzdělávání; integrace; speciální vzdělávací potřeby; sociální model positžení, práva
Keywords in English
inclusive education; integration; documents; special educational needs; social model of disability; rights
Tags
International impact
Změněno: 16/7/2013 11:31, PhDr. Helena Vaďurová, Ph.D., M.Sc.
V originále
The education of students with special education needs has undergone important changes in the last twenty years. The concepts of integration and inclusion, mainstreaming, education for all and education as a human right belong among the most frequently mentioned terms. The article offers an overview of the historical development of the concept of inclusive education and its position in international documents, statements and research. Furthermore, it defines the concepts of integration and inclusion and offers an overview of widely recognized definitions of inclusive education.
In Czech
Vzdělávání osob se speciálními vzdělávacími potřebami prošlo v posledních 20 letech výraznými proměnami. Text se věnuje problematice vývoje inkluzivního vzdělávání v širším kontextu, jeho zasazení do mezinárodních dokumentů a vymezení z pohledu modelů chápání postižení. Dále vymezuje pojem inkluzivní vzdělávání v kontextu vzdělávání v hlavním vzdělávacím proudu a integraci.
Links
MSM0021622443, plan (intention) |
|