MALATINCOVÁ, Tatiana. Completing procrastination mosaic : Personality predictors beyond conscientiousness. In The 8th Biennial Procrastination Research Conference, Sherbrooke, Canada, 19-20 July 2013. 2013.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Completing procrastination mosaic : Personality predictors beyond conscientiousness
Autoři MALATINCOVÁ, Tatiana (703 Slovensko, garant, domácí).
Vydání The 8th Biennial Procrastination Research Conference, Sherbrooke, Canada, 19-20 July 2013, 2013.
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Prezentace na konferencích
Obor 50100 5.1 Psychology and cognitive sciences
Stát vydavatele Kanada
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV RIV/00216224:14210/13:00068907
Organizační jednotka Filozofická fakulta
Klíčová slova česky akademická prokrastince; svědomitost; psychologická reaktance; úzkost; seberegulace; averze vůči úloze
Klíčová slova anglicky academic procrastination; conscientiousness; psychological reactance; anxiety; self-regulation; task aversiveness
Štítky rivok
Změnil Změnila: Mgr. Tatiana Malatincová, Ph.D., učo 144942. Změněno: 18. 2. 2016 14:32.
Anotace
The purpose of the study was to identify independent predictors which would contribute to the explained variance of academic procrastination, especially after controlling for conscientiousness, and at the same time could be considered as hypothetical causal factors. The predictors tested included reactance, generalized academic task aversiveness, cognitive self-regulation and interference, performance-enhancing arousal, self-efficacy, trait anxiety, and autonomous v. controlled motivation. Preliminary results obtained on data from 96 students confirmed relatively strong significant effects of conscientiousness, reactance, cognitive self-regulation, and task aversiveness, and relatively weaker effects of need of arousal, trait anxiety, introjected motivation, and amotivation on academic procrastination. Only three variables apart from conscientiousness, however, emerged as convincing independent predictors of academic procrastination: reactance, cognitive self-regulation, and, to a limited degree, task aversiveness.
Návaznosti
MUNI/21/MAL/2013, interní kód MUNázev: Prediktory regulačných problémov v akademickom prostredí
Investor: Masarykova univerzita, Prediktory regulačných problémov v akademickom prostredí
VytisknoutZobrazeno: 26. 4. 2024 10:13