k 2013

Research of Case Formulation skills and Reflexive Capacity in trainees as parts of Personal Therapeutic Approach

ČEVELÍČEK, Michal, Romana PLCHOVÁ and Roman HYTYCH

Basic information

Original name

Research of Case Formulation skills and Reflexive Capacity in trainees as parts of Personal Therapeutic Approach

Name in Czech

Výzkum dovedností formulace případu a reflexivní kapacity u frekventantů psychoterapeutického výcviku coby součástí Osobního terapeutického přístupu

Authors

ČEVELÍČEK, Michal (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution), Romana PLCHOVÁ (203 Czech Republic) and Roman HYTYCH (203 Czech Republic)

Edition

2013 Meeting of the Society for the Exploration of Psychotherapy Integration, 2013

Other information

Language

English

Type of outcome

Prezentace na konferencích

Field of Study

50100 5.1 Psychology and cognitive sciences

Country of publisher

Spain

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

RIV identification code

RIV/00216224:14230/13:00066268

Organization unit

Faculty of Social Studies

Keywords (in Czech)

psychoterapeutický výcvik; frekventant; formulace případu; integrace; Výcvik integrace v psychoterapii

Keywords in English

psychotherapy training; trainee; case formulation; integration; Training in Psychotherapy Integration

Tags

International impact
Změněno: 28/11/2013 11:11, Mgr. Michal Čevelíček, Ph.D.

Abstract

V originále

Case Formulation as a psychotherapy training and practice tool may provide both structure and necessary flexibility for its integration into a Personal Therapeutic Approach. Personal Therapeutic Approach involves both Case Formulation skills created through particular learning processes and adapted Case Formulation models. We will present results of an analysis of integrative Case Formulation skills gained during two years of the Training in Psychotherapy Integration. Our research uses different categories to grasp the trainees' gained skills. We will present a core category "Reflexive Capacity" which serves as a tool of understanding trainees‘experience. Crucial concepts within Case Formulation and Reflexive Capacity are elaborated after two years of Grounded Theory analysis.

In Czech

Formulace případu může coby nástroj psychoterapeutického výcviku a praxe poskytovat strukturu i flexibilitu, které jsou třeba k její integraci v rámci Osobního terapeutického přístupu. Osobní terapeutický přístup zahrnuje jak dovednosti formulace případu získávané v průběhu výcviku, tak osvojované formulační modely. Představíme výsledky analýzy dovedností formulace případu, které v průběhu dvou let nabyli frekventanti Výcviku integrace v psychoterapii. Ve výzkumu využíváme k zachycení dovedností různých kategorií. Představíme základní kategorii "reflexivní kapacita", která může sloužit jako pomůcka při snaze porozumět zkušenostem frekventantů. Zásadní koncepty budou představeny po dvou letech analýzy využívající metody Zakotvené teorie.

Links

GAP407/11/0141, research and development project
Name: Utváření integrativní psychoterapeutické perspektivy: analýza výcviku integrace v psychoterapii
Investor: Czech Science Foundation, Formation of an Integrative Perspective in Psychotherapy: Analysis of the Training in Psychotherapy Integration