TLAMSA, Jiří, Jiří ROUT a Martin KNÍŽEK. Problematika realizace geologických průzkumných prací v prostředí horninového masivu se silným tektonickým porušením v protoru stanice Červený vrch/Bořislavka na trase metra V.A v Praze. In 12. Mezinárodní konference Podzemní stavby Praha 2013. 2013. ISBN 978-80-260-3867-2.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Problematika realizace geologických průzkumných prací v prostředí horninového masivu se silným tektonickým porušením v protoru stanice Červený vrch/Bořislavka na trase metra V.A v Praze
Autoři TLAMSA, Jiří, Jiří ROUT a Martin KNÍŽEK.
Vydání 12. Mezinárodní konference Podzemní stavby Praha 2013, 2013.
Další údaje
Typ výsledku Konferenční abstrakt
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
ISBN 978-80-260-3867-2
Klíčová slova anglicky podzemní stavby; geologický průzkum; geotechnika
Příznaky Mezinárodní význam
Změnil Změnil: Mgr. Martin Knížek, Ph.D., učo 63755. Změněno: 14. 8. 2013 16:01.
Anotace
Stanice Červený Vrch/Bořislavka se nachází na nové trase metra V.A v Praze a je projekto-vaná jako jednolodní ražená stanice s délkou 193 m a plochou výrubu cca 224 m2. Objekt stanice s celkovým nadložím 15 – 22 m se nachází pod frekventovanou ulicí Evropská se středovým tramvajo-vým pásem a okolními výškovými budovami. V krátkém časovém předstihu před plánovaným zaháje-ním ražeb byly v prostoru stanice provedeny doplňkové průzkumné práce, které společně s výsledky dokumentace přístupové štoly zjistily diametrálně odlišné geologické podmínky oproti původně před-pokládaným. Namísto očekávaných poloh masivních pevných křemenců byl v celém prostoru stanice zjištěn výskyt jílovitoprachovitých břidlic různého stupně zvětrání s pouze ojedinělými polohami kře-menců, v četných polohách navíc s intenzivním tektonickým porušením. Nově zjištěné výrazně méně příznivé podmínky ražby vedly k nutné úpravě projektu zajištění stability podzemního výrubu stanice, přizpůsobení postupu ražeb a návrhu řady dalších stavebně-technických opatření. Vyhodnocení kom-plexního geotechnického monitoringu a geologické dokumentace postupné ražby stanice umožnilo zpětně posoudit správnost závěrů provedených průzkumných prací v podobě sestavení strukturně-geologického modelu horninového masivu a stanovení jeho geotechnických parametrů. Problematika projekční přípravy a ražeb stanice Červený Vrch/Bořislavka dobře ilustruje potřebu dodržovat základ-ní pravidla provádění geologických průzkumných prací, zejména pak realizovat průzkumy v několika navazujících etapách v adekvátním rozsahu a dostatečném časovém předstihu před zahájením stavby.
VytisknoutZobrazeno: 5. 5. 2024 09:33