Rozvoj dovedností formulace případu u frekventantů Výcviku integrace v psychoterapii
ČEVELÍČEK, Michal a Roman HYTYCH. Rozvoj dovedností formulace případu u frekventantů Výcviku integrace v psychoterapii. In PhD Existence 3. 2013. |
Další formáty:
BibTeX
LaTeX
RIS
|
Základní údaje | |
---|---|
Originální název | Rozvoj dovedností formulace případu u frekventantů Výcviku integrace v psychoterapii |
Název česky | Rozvoj dovedností formulace případu u frekventantů Výcviku integrace v psychoterapii |
Název anglicky | Development of Case Formulation skills in trainees of Training in Psychotherapy Integration |
Autoři | ČEVELÍČEK, Michal (203 Česká republika, garant, domácí) a Roman HYTYCH (203 Česká republika, domácí). |
Vydání | PhD Existence 3, 2013. |
Další údaje | |
---|---|
Originální jazyk | čeština |
Typ výsledku | Prezentace na konferencích |
Obor | 50100 5.1 Psychology and cognitive sciences |
Stát vydavatele | Česká republika |
Utajení | není předmětem státního či obchodního tajemství |
Kód RIV | RIV/00216224:14230/13:00073413 |
Organizační jednotka | Fakulta sociálních studií |
Klíčová slova česky | psychoterapeutický výcvik; formulace případu; integrace; osobní terapeutický přístup; Výcvik integrace v psychoterapii |
Klíčová slova anglicky | psychotherapy training; case formulation; integration; Personal Therapeutic Approach; Training in Psychotherapy Integration |
Změnil | Změnil: Mgr. Michal Čevelíček, Ph.D., učo 173055. Změněno: 16. 5. 2014 22:12. |
Anotace |
---|
Psychoterapeutická formulace případu může poskytovat jak strukturu, tak flexibilitu, jež jsou potřebné k včlenění specifické dovednosti nebo teorie do Osobního terapeutického přístupu, který u sebe rozvíjejí frekventanti psychoterapeutických výcviků. Osobní terapeutický přístup zahrnuje jak obecnější dovednosti formulace, tak teoretické modely, které si frekventanti mohou upravovat podle svých potřeb. Představíme analýzu formulací případu, které vytvořili frekventanti Výcviku integrace v psychoterapii. Prezentované koncepty jsou založeny na dvou letech analýzy, při níž využíváme metody zakotvené teorie. Specificky se zaměříme na vývoj, který prodělal postup analýzy a důsledky, které to mělo na výsledky výzkumu. Zapojením dalšího výzkumníka do analýzy vznikly dva slučitelné pohledy na rozvoj dovedností formulace případu: hodnocení z pozic „úplnosti“ a „sjednocení“. |
Anotace anglicky |
---|
Psychotherapeutic Case Formulation may provide both structure and flexibility that enable trainees of psychotherapeutic trainings to integrate specific skills or theories into their Personal Therapeutic Approach. Personal Therapeutic Approach involves both Case Formulation skills created through particular learning processes and adapted Case Formulation models. The current presentation will introduce an analysis of formulations created by trainees of the Training in Psychotherapy Integration. Crucial concepts will be elaborated after two years of Grounded Theory analysis. We will particularly focus on analysis development and its impacts upon presented results of the research. Engagement of one more researcher in the analysis yielded two complementary approaches to case formulation skills acquisition: view of “completeness” and “coherence”. |
Návaznosti | |
---|---|
GAP407/11/0141, projekt VaV | Název: Utváření integrativní psychoterapeutické perspektivy: analýza výcviku integrace v psychoterapii |
Investor: Grantová agentura ČR, Utváření integrativní psychoterapeutické perspektivy: analýza výcviku integrace v psychoterapii |
VytisknoutZobrazeno: 22. 9. 2024 01:29