ČEVELÍČEK, Michal a Roman HYTYCH. Rozvoj dovedností formulace případu u frekventantů Výcviku integrace v psychoterapii. Online. In PhD Existence 3. 2013, [citováno 2024-04-24]
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Rozvoj dovedností formulace případu u frekventantů Výcviku integrace v psychoterapii
Název česky Rozvoj dovedností formulace případu u frekventantů Výcviku integrace v psychoterapii
Název anglicky Development of Case Formulation skills in trainees of Training in Psychotherapy Integration
Autoři ČEVELÍČEK, Michal (203 Česká republika, garant, domácí) a Roman HYTYCH (203 Česká republika, domácí)
Vydání PhD Existence 3, 2013.
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Prezentace na konferencích
Obor 50100 5.1 Psychology and cognitive sciences
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV RIV/00216224:14230/13:00073413
Organizační jednotka Fakulta sociálních studií
Klíčová slova česky psychoterapeutický výcvik; formulace případu; integrace; osobní terapeutický přístup; Výcvik integrace v psychoterapii
Klíčová slova anglicky psychotherapy training; case formulation; integration; Personal Therapeutic Approach; Training in Psychotherapy Integration
Změnil Změnil: Mgr. Michal Čevelíček, Ph.D., učo 173055. Změněno: 16. 5. 2014 22:12.
Anotace
Psychoterapeutická formulace případu může poskytovat jak strukturu, tak flexibilitu, jež jsou potřebné k včlenění specifické dovednosti nebo teorie do Osobního terapeutického přístupu, který u sebe rozvíjejí frekventanti psychoterapeutických výcviků. Osobní terapeutický přístup zahrnuje jak obecnější dovednosti formulace, tak teoretické modely, které si frekventanti mohou upravovat podle svých potřeb. Představíme analýzu formulací případu, které vytvořili frekventanti Výcviku integrace v psychoterapii. Prezentované koncepty jsou založeny na dvou letech analýzy, při níž využíváme metody zakotvené teorie. Specificky se zaměříme na vývoj, který prodělal postup analýzy a důsledky, které to mělo na výsledky výzkumu. Zapojením dalšího výzkumníka do analýzy vznikly dva slučitelné pohledy na rozvoj dovedností formulace případu: hodnocení z pozic „úplnosti“ a „sjednocení“.
Anotace anglicky
Psychotherapeutic Case Formulation may provide both structure and flexibility that enable trainees of psychotherapeutic trainings to integrate specific skills or theories into their Personal Therapeutic Approach. Personal Therapeutic Approach involves both Case Formulation skills created through particular learning processes and adapted Case Formulation models. The current presentation will introduce an analysis of formulations created by trainees of the Training in Psychotherapy Integration. Crucial concepts will be elaborated after two years of Grounded Theory analysis. We will particularly focus on analysis development and its impacts upon presented results of the research. Engagement of one more researcher in the analysis yielded two complementary approaches to case formulation skills acquisition: view of “completeness” and “coherence”.
Návaznosti
GAP407/11/0141, projekt VaVNázev: Utváření integrativní psychoterapeutické perspektivy: analýza výcviku integrace v psychoterapii
Investor: Grantová agentura ČR, Utváření integrativní psychoterapeutické perspektivy: analýza výcviku integrace v psychoterapii
VytisknoutZobrazeno: 24. 4. 2024 13:45