FONIOKOVÁ, Zuzana a Jitka SEDLÁČKOVÁ. Reading strategy instruction for deaf learners of English : definitions, contexts and implications. In Ewa Domagała-Zyśk. English as a foreign language for deaf and hard of hearing persons in Europe. Lublin: Wydawnictwo KUL, 2013, s. 135-152. ISBN 978-83-7702-598-7.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Reading strategy instruction for deaf learners of English : definitions, contexts and implications
Autoři FONIOKOVÁ, Zuzana (203 Česká republika, domácí) a Jitka SEDLÁČKOVÁ (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání Lublin, English as a foreign language for deaf and hard of hearing persons in Europe, od s. 135-152, 18 s. 2013.
Nakladatel Wydawnictwo KUL
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Polsko
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání tištěná verze "print"
Kód RIV RIV/00216224:14410/13:00069124
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
ISBN 978-83-7702-598-7
Klíčová slova anglicky literacy; reading comprehension; reading strategy instruction; English for the deaf
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnila: doc. Mgr. Zuzana Urválková, Ph.D., učo 6750. Změněno: 20. 1. 2020 09:07.
Anotace
The chapter focuses on methods of teaching reading skills in a foreign language class for the deaf. It discusses the significance of reading strategies for acquiring reading skills in both L1 and L2, and attempts to apply existing research findings in this area to the linguistic situation of the deaf, with special regard to foreign language learning of the deaf.
Návaznosti
CZ.1.07/2.2.00/29.0010, interní kód MUNázev: Síť expertních pracovišť k zajištění inkluze v terciárním vzdělávání (Akronym: ExpIn)
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Síť expertních pracovišť k zajištění inkluze v terciárním vzdělávání, 2.2 Vysokoškolské vzdělávání
VytisknoutZobrazeno: 5. 5. 2024 17:54