2013
			
	    
	
	
    Reading strategy instruction for deaf learners of English : definitions, contexts and implications
FONIOKOVÁ, Zuzana a Jitka SEDLÁČKOVÁZákladní údaje
Originální název
Reading strategy instruction for deaf learners of English : definitions, contexts and implications
	Autoři
FONIOKOVÁ, Zuzana (203 Česká republika, domácí) a Jitka SEDLÁČKOVÁ ORCID (203 Česká republika, garant, domácí)
			Vydání
 Lublin, English as a foreign language for deaf and hard of hearing persons in Europe, od s. 135-152, 18 s. 2013
			Nakladatel
Wydawnictwo KUL
		Další údaje
Jazyk
angličtina
		Typ výsledku
Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
		Obor
50300 5.3 Education
		Stát vydavatele
Polsko
		Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
		Forma vydání
tištěná verze "print"
		Kód RIV
RIV/00216224:14410/13:00069124
		Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
			ISBN
978-83-7702-598-7
		Klíčová slova anglicky
literacy; reading comprehension; reading strategy instruction; English for the deaf
		Příznaky
Mezinárodní význam, Recenzováno
		
				
				Změněno: 20. 1. 2020 09:07, doc. Mgr. Zuzana Urválková, Ph.D.
				
		Anotace
V originále
The chapter focuses on methods of teaching reading skills in a foreign language class for the deaf. It discusses the significance of reading strategies for acquiring reading skills in both L1 and L2, and attempts to apply existing research findings in this area to the linguistic situation of the deaf, with special regard to foreign language learning of the deaf.
				Návaznosti
| CZ.1.07/2.2.00/29.0010, interní kód MU | 
 |