2013
Reading strategy instruction for deaf learners of English : definitions, contexts and implications
FONIOKOVÁ, Zuzana a Jitka SEDLÁČKOVÁZákladní údaje
Originální název
Reading strategy instruction for deaf learners of English : definitions, contexts and implications
Autoři
FONIOKOVÁ, Zuzana (203 Česká republika, domácí) a Jitka SEDLÁČKOVÁ (203 Česká republika, garant, domácí)
Vydání
Lublin, English as a foreign language for deaf and hard of hearing persons in Europe, od s. 135-152, 18 s. 2013
Nakladatel
Wydawnictwo KUL
Další údaje
Jazyk
angličtina
Typ výsledku
Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Polsko
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
tištěná verze "print"
Kód RIV
RIV/00216224:14410/13:00069124
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
ISBN
978-83-7702-598-7
Klíčová slova anglicky
literacy; reading comprehension; reading strategy instruction; English for the deaf
Příznaky
Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 20. 1. 2020 09:07, doc. Mgr. Zuzana Urválková, Ph.D.
Anotace
V originále
The chapter focuses on methods of teaching reading skills in a foreign language class for the deaf. It discusses the significance of reading strategies for acquiring reading skills in both L1 and L2, and attempts to apply existing research findings in this area to the linguistic situation of the deaf, with special regard to foreign language learning of the deaf.
Návaznosti
CZ.1.07/2.2.00/29.0010, interní kód MU |
|