C 2013

Reading strategy instruction for deaf learners of English : definitions, contexts and implications

FONIOKOVÁ, Zuzana a Jitka SEDLÁČKOVÁ

Základní údaje

Originální název

Reading strategy instruction for deaf learners of English : definitions, contexts and implications

Autoři

FONIOKOVÁ, Zuzana (203 Česká republika, domácí) a Jitka SEDLÁČKOVÁ (203 Česká republika, garant, domácí)

Vydání

Lublin, English as a foreign language for deaf and hard of hearing persons in Europe, od s. 135-152, 18 s. 2013

Nakladatel

Wydawnictwo KUL

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Kapitola resp. kapitoly v odborné knize

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Polsko

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

tištěná verze "print"

Kód RIV

RIV/00216224:14410/13:00069124

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

ISBN

978-83-7702-598-7

Klíčová slova anglicky

literacy; reading comprehension; reading strategy instruction; English for the deaf

Příznaky

Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 20. 1. 2020 09:07, doc. Mgr. Zuzana Urválková, Ph.D.

Anotace

V originále

The chapter focuses on methods of teaching reading skills in a foreign language class for the deaf. It discusses the significance of reading strategies for acquiring reading skills in both L1 and L2, and attempts to apply existing research findings in this area to the linguistic situation of the deaf, with special regard to foreign language learning of the deaf.

Návaznosti

CZ.1.07/2.2.00/29.0010, interní kód MU
Název: Síť expertních pracovišť k zajištění inkluze v terciárním vzdělávání (Akronym: ExpIn)
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Síť expertních pracovišť k zajištění inkluze v terciárním vzdělávání, 2.2 Vysokoškolské vzdělávání