KRATOCHVÍLOVÁ, Jana. Inclusive Education and Teachers´ Self-evaluation in Czech Primary Schools. American International Journal of Social Science. New York: Center for Promoting Ideas, 2013, roč. 2013, 2, č. 5, s. 17-22. ISSN 2325-4149.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Inclusive Education and Teachers´ Self-evaluation in Czech Primary Schools
Název česky Inkluzivní vzdělávání a autoevaluace učitelů v primárním vzdělávání
Autoři KRATOCHVÍLOVÁ, Jana (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání American International Journal of Social Science, New York, Center for Promoting Ideas, 2013, 2325-4149.
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Článek v odborném periodiku
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Spojené státy
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV RIV/00216224:14410/13:00081909
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
Klíčová slova česky škola 1. stupně ZŠ; inkluze; sebeevaluace; speciální vzdělávací potřeby; podmínky vzdělávání
Klíčová slova anglicky primary school; inclusion; self-evaluation; special needs; conditions of education
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnila: doc. Mgr. Jana Kratochvílová, Ph.D., učo 37304. Změněno: 29. 10. 2015 20:46.
Anotace
The aim of our research was to determine what conditions teachers create for their pupils in primary schools in education with regard to inclusion, and how they verbalize and evaluate these conditions themselves. Our objectives were to verify the Czech version of the Framework for self-evaluation of conditions of education 2007 questionnaire (modified version of the British original “Index for inclusion”. The research applies mixed design (quantitative and qualitative approach). From the qualitative analysis, we obtained information about which criteria of the inclusion are evaluated as the best, worst, and the criteria among which the biggest differences exist. For the qualitative analysis, we obtained a set of arguments for the sub-criteria which justify their ratings and also an idea about how to improve the conditions for inclusion. The presented results show the complexity of the current process of the transformation of Czech schools with respect to implementing the ideas of inclusion in the real life of schools and the differences among schools.
Návaznosti
MSM0021622443, záměrNázev: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
VytisknoutZobrazeno: 11. 5. 2024 01:58