Další formáty:
BibTeX
LaTeX
RIS
@proceedings{1123304, author = {Nehyba, Jan and Kolář, Jan}, booktitle = {XXI. konference České asociace pedagogického výzkumu Efektivita vzdělávání v proměnách společnosti}, keywords = {experiential learning; reflection; personal and social development; trainers}, language = {cze}, title = {Proces učení ve skupinových reflexích u lektorů osobnostně sociálního rozvoje}, url = {http://capv2013.pf.ujep.cz/index.php?option=com_content&view=article&id=4&Itemid=116}, year = {2013} }
TY - CONF ID - 1123304 AU - Nehyba, Jan - Kolář, Jan PY - 2013 TI - Proces učení ve skupinových reflexích u lektorů osobnostně sociálního rozvoje KW - experiential learning KW - reflection KW - personal and social development KW - trainers UR - http://capv2013.pf.ujep.cz/index.php?option=com_content&view=article&id=4&Itemid=116 N2 - Cíl: Příspěvek pojednává o průběhu skupinových reflexí u lektorů osobnostně sociálního rozvoje. Text se soustřeďuje na konkrétní způsoby, jak během diskuze při skupinové reflexi podněcovat účastníky osobnostně sociálního rozvoje k tomu, aby proces učení byl pro účastníky co nejvíce užitečný. Metodologie: Z metodologického pohledu se jedná o studii realizovanou pod Akademickým centrem osobnostního rozvoje, která využívá smíšený design, se silným kvalitativním akcentem. Jako výzkumný nástroj byla zvolena technika hloubkových rozhovorů s několika lektory, kteří se zaměřují na problematiku osobnostně sociálního rozvoje. Výsledky: Výsledkem studie je zjištění, že pro proces učení v osobnostně sociálním rozvoji je při skupinové reflexi důležité mít dostatečně nastřádaný tzv. „materiál k učení“, který tvoří směs různých zkušeností a zážitků, které jsou následně vytěžovány v „prostoru přemýšlení“ reflexe. Je zapotřebí, aby lektor dokázal iniciovat a usměrňovat procesy, které vedou k nastřádání tohoto materiálu k učení, to znamená, aby dokázal pracovat s takzvanými „podněty ke sdílení“ a dále také s „podněty k přemýšlení“, které zhodnocují tento materiál a tvoří výstup z učení. Závěr: Studie tak přináší důležitá empirická zjištění o tom, jak řízeně podněcovat osobnostní rozvoj u studentů. Na základě kvalitativní studie předkládá konkrétní inspirace pro podporu procesu učení skrze komunikační podněty v průběhu skupinové reflexe. ER -
NEHYBA, Jan a Jan KOLÁŘ. Proces učení ve skupinových reflexích u lektorů osobnostně sociálního rozvoje. In \textit{XXI. konference České asociace pedagogického výzkumu Efektivita vzdělávání v proměnách společnosti}. 2013.
|