MAREŠ, Jan a Zuzana ŠALAMOUNOVÁ. Moc jako téma pro smíšený výzkum: kontury designu výzkumného šetření. In ČAPV - Konference České asociace pedagogického výzkumu. 2013.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Moc jako téma pro smíšený výzkum: kontury designu výzkumného šetření
Název anglicky Concept of power in mixed methods research: outline of research design
Autoři MAREŠ, Jan (203 Česká republika, domácí) a Zuzana ŠALAMOUNOVÁ (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání ČAPV - Konference České asociace pedagogického výzkumu, 2013.
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Prezentace na konferencích
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV RIV/00216224:14410/13:00066381
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
Klíčová slova česky percipovaná moc učitele; školní třída
Klíčová slova anglicky percieved teacher power; classroom
Změnil Změnila: Mgr. et Mgr. Bc. Zuzana Šalamounová, Ph.D., učo 109084. Změněno: 16. 10. 2013 11:11.
Anotace
Poster prezentuje metodologii projektu orientovaného na zkoumání fenoménu moci v interakci studentů učitelství a třídních kolektivů druhého stupně základních škol, u nichž studenti realizují svoji dlouhodobou praxi. Výzkumné šetření odpovídá na otázky: Jak probíhá proces vyjednávání moci mezi studenty učitelství a jejich žáky ve vyučování na druhém stupni české základní školy v průběhu průběžné praxe a jak tento proces nahlížejí sami zúčastnění aktéři? Koncept moci je přitom ve shodě s otázkami definován ve smyslu „strategického vztahu“ či „silového pole“ (Kaščák, 2008, s. 128) – vzájemného vztahu, který je ve školní třídě neustále vyjednáván (Woods, 1983). Vzhledem k mnohovrstevnatosti zkoumaného fenoménu výzkum kombinuje kvalitativní a kvantitativní přístup, a to na více úrovních výzkumného plánu (tzv. mixed model design, srov. Creswell, 1995) v časovém sledu odpovídajícím vnořenému designu (dominant-less dominant či nested design, srov. Miller, Crabtree, 1994). Na úrovni metod se jedná o opakované využití přímého pozorování, rozhovorů a průběžných dotazníkových šetření; na úrovni analýzy a intepretace výsledků se jedná o kombinaci kvalitativní a kvantitativní analýzy dat získaných z pozorování a rozhovorů.
Anotace anglicky
Poster presents methodology of the project oriented on the concept of power in interaction between students teachers and their lower secondary school students in classes where student teachers are on their long term practice.
Návaznosti
GA13-24456S, projekt VaVNázev: Moc ve školních třídách studentů učitelství
Investor: Grantová agentura ČR, Moc ve školních třídách studentů učitelství
VytisknoutZobrazeno: 19. 9. 2024 21:05