2013
Moc jako téma pro smíšený výzkum: kontury designu výzkumného šetření
MAREŠ, Jan a Zuzana ŠALAMOUNOVÁZákladní údaje
Originální název
Moc jako téma pro smíšený výzkum: kontury designu výzkumného šetření
Název anglicky
Concept of power in mixed methods research: outline of research design
Autoři
MAREŠ, Jan (203 Česká republika, domácí) a Zuzana ŠALAMOUNOVÁ (203 Česká republika, garant, domácí)
Vydání
ČAPV - Konference České asociace pedagogického výzkumu, 2013
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Prezentace na konferencích
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV
RIV/00216224:14410/13:00066381
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
Klíčová slova česky
percipovaná moc učitele; školní třída
Klíčová slova anglicky
percieved teacher power; classroom
Změněno: 16. 10. 2013 11:11, Mgr. et Mgr. Bc. Zuzana Šalamounová, Ph.D.
V originále
Poster prezentuje metodologii projektu orientovaného na zkoumání fenoménu moci v interakci studentů učitelství a třídních kolektivů druhého stupně základních škol, u nichž studenti realizují svoji dlouhodobou praxi. Výzkumné šetření odpovídá na otázky: Jak probíhá proces vyjednávání moci mezi studenty učitelství a jejich žáky ve vyučování na druhém stupni české základní školy v průběhu průběžné praxe a jak tento proces nahlížejí sami zúčastnění aktéři? Koncept moci je přitom ve shodě s otázkami definován ve smyslu „strategického vztahu“ či „silového pole“ (Kaščák, 2008, s. 128) – vzájemného vztahu, který je ve školní třídě neustále vyjednáván (Woods, 1983). Vzhledem k mnohovrstevnatosti zkoumaného fenoménu výzkum kombinuje kvalitativní a kvantitativní přístup, a to na více úrovních výzkumného plánu (tzv. mixed model design, srov. Creswell, 1995) v časovém sledu odpovídajícím vnořenému designu (dominant-less dominant či nested design, srov. Miller, Crabtree, 1994). Na úrovni metod se jedná o opakované využití přímého pozorování, rozhovorů a průběžných dotazníkových šetření; na úrovni analýzy a intepretace výsledků se jedná o kombinaci kvalitativní a kvantitativní analýzy dat získaných z pozorování a rozhovorů.
Anglicky
Poster presents methodology of the project oriented on the concept of power in interaction between students teachers and their lower secondary school students in classes where student teachers are on their long term practice.
Návaznosti
GA13-24456S, projekt VaV |
|