D 2013

Heads in the Cloud: Pros and Cons of Online Learning

ZOUNEK, Jiří a Petr SUDICKÝ

Základní údaje

Originální název

Heads in the Cloud: Pros and Cons of Online Learning

Název česky

Být, či nebýt online: Výhody a nevýhody online vzdělávání

Autoři

ZOUNEK, Jiří (203 Česká republika, garant, domácí) a Petr SUDICKÝ (203 Česká republika, domácí)

Vydání

Praha, 8th conference reader DisCo 2013, od s. 58-63, 6 s. 2013

Nakladatel

Center for Higher Education Studies

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

elektronická verze "online"

Kód RIV

RIV/00216224:14210/13:00069509

Organizační jednotka

Filozofická fakulta

ISBN

978-80-86302-45-4

Klíčová slova česky

e-learning; online technologie; výhody; nevýhody; pedagogický výzkum

Klíčová slova anglicky

e-learning; online technologies; advantages; disadvantages; education research

Štítky

Příznaky

Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 1. 2. 2019 20:21, Mgr. Petr Sudický

Anotace

V originále

The present paper deals with possible positive and negative experiences of using online technologies in teaching and learning. Here, the word possible is central as completely generally applicable issues may hardly be traced. The aim of the paper is to highlight such advantages and disadvantages of online learning that tend to recur rather frequently in a number of pedagogical situations and contexts.

Česky

Příspěvek pojednává o možných pozitivech i negativech používání online technologií ve výuce a učení. Záměrně je použito slovo "možných", protože jen stěží lze totiž vymezit ty obecně platné. Obsahem příspěvku je proto výběr často uváděných výhod a nevýhod. Autoři příspěvku vycházejí z rozsáhlého a důkladného studia českých a zejména zahraničních odborných zdrojů, ale také z vlastních empirických výzkumů v oblasti vysokoškolského vzdělávání, které realizovali v posledních letech. Jednalo se o výzkumy využívající kvalitativní i kvantitativní výzkumné postupy.