HORKÁ, Hana a Veronika RODRIGUEZOVÁ. Teoreticko-výzkumná reflexe výukového programu.(Život pravěkých sběračů a lovců z pohledu environmentální výchovy). Online. In Ježková, V. (Ed.). Kvalita ve vzdělávání: Sborník příspěvků z XX. výroční konference České asociace pedagogického výzkumu. Praha: Univerzita Karlova, 2012, s. 339-347. ISBN 978-80-7290-620-8.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Teoreticko-výzkumná reflexe výukového programu.(Život pravěkých sběračů a lovců z pohledu environmentální výchovy)
Název anglicky Explorative reflexion of an educational programme (Life of prehistoric pickers and hunters from the point of view of environmental
Autoři HORKÁ, Hana (203 Česká republika, garant, domácí) a Veronika RODRIGUEZOVÁ (203 Česká republika, domácí).
Vydání Praha, Kvalita ve vzdělávání: Sborník příspěvků z XX. výroční konference České asociace pedagogického výzkumu. od s. 339-347, 9 s. 2012.
Nakladatel Univerzita Karlova
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání elektronická verze "online"
WWW URL
Kód RIV RIV/00216224:14410/12:00069539
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
ISBN 978-80-7290-620-8
Klíčová slova česky ideová a obsahová dimenze kurikula; biofilní orientace vzdělávání; historické vědomí; Bloomova taxonomie kognitivních cílů; vztah přírody a kultury; výukový program;
Klíčová slova anglicky ideological and content dimension of a curriculum; biophile focus in education; historical knowledge; Bloom’s taxonomy of cognitive objectives; relationship between nature
Změnil Změnila: doc. PaedDr. Hana Horká, CSc., učo 2749. Změněno: 17. 3. 2014 16:24.
Anotace
Příspěvek ukazuje provázanost dějepisného vzdělávacího obsahu s environmentální problematikou. Autorský výukový program, věnovaný způsobu života pravěkých sběračů a lovců, který je postaven na konstruktivistických principech a jehož základem je kooperace, představuje realizovanou formu školního kurikula. Výukové téma žáci zkoumají v kontextu biofilní orientace vzdělávání. Záznam závěrečné slovní reflexe, který reprezentuje obsahovou dimenzi kurikula, byl podroben kvalitativní analýze a uveden do širších environmentálních souvislostí. Při empirickém zpracování žákovských artefaktů byla použita metodologie zakotvená ve zkoumaném jevu.
Anotace anglicky
The article deals with the linking of an educational content in history with an environmental topic. A specific educational programme, dedicated to the way of life of prehistoric pickers and hunters, which is built on constructivist principles and the basis of which is pupils’ cooperation, represents a realised form of a school curriculum. The pupils explore the educational topic in the context of a biophile focusing in education. A recording of a final verbal reflexion, which represents a content dimension of a curriculum, was subjected to a qualitative analysis and taken to a wider environmental context. In the empirical processing of the pupils’ artefacts, a methodology of the grounded theory was used.
Návaznosti
MUNI/A/0714/2012, interní kód MUNázev: Učitel v teorii a praxi
Investor: Masarykova univerzita, Učitel v teorii a praxi, DO R. 2020_Kategorie A - Specifický výzkum - Studentské výzkumné projekty
VytisknoutZobrazeno: 25. 4. 2024 19:15