a 2013

An Approach to Users with Dyslexia

PAŘILOVÁ, Tereza a Tomáš SEZIMA

Základní údaje

Originální název

An Approach to Users with Dyslexia

Autoři

PAŘILOVÁ, Tereza (203 Česká republika, garant, domácí) a Tomáš SEZIMA (203 Česká republika, domácí)

Vydání

6th Thailand-Japan International Academic Conference, 2013

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Konferenční abstrakt

Obor

10201 Computer sciences, information science, bioinformatics

Stát vydavatele

Japonsko

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Kód RIV

RIV/00216224:14330/13:00069541

Organizační jednotka

Fakulta informatiky

Klíčová slova anglicky

Web Accessibility; Dyslexia; Social Informatics

Štítky

Příznaky

Mezinárodní význam
Změněno: 7. 8. 2014 13:16, RNDr. BcA. Tereza Pařilová, DiS., MBA, Ph.D.

Anotace

V originále

We describe requirements for dyslexia-userfriendly web based on specific needs of these users. Fragments of a very general methodology for handicapped users (like Web Content Accessibility Guidelines 2.0, hereinafter referred to as WCAG 2.0) are taken into account, adapted to users with cognitive impairment, namely dyslexia. Web accessibility for people with specific learning difficulties is still not suitable. We summarize knowledge about accessibility guidelines, outline a tool that would monitor and bring together all requirements above these stated in WCAG 2.0, and that could detect inconvenient elements of web pages, changing insufficient content into default one.

Návaznosti

LG13010, projekt VaV
Název: Zastoupení ČR v European Research Consortium for Informatics and Mathematics (Akronym: ERCIM-CZ)
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Zastoupení ČR v European Research Consortium for Informatics and Mathematics