2013
An Approach to Users with Dyslexia
PAŘILOVÁ, Tereza a Tomáš SEZIMAZákladní údaje
Originální název
An Approach to Users with Dyslexia
Autoři
PAŘILOVÁ, Tereza (203 Česká republika, garant, domácí) a Tomáš SEZIMA (203 Česká republika, domácí)
Vydání
6th Thailand-Japan International Academic Conference, 2013
Další údaje
Jazyk
angličtina
Typ výsledku
Konferenční abstrakt
Obor
10201 Computer sciences, information science, bioinformatics
Stát vydavatele
Japonsko
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV
RIV/00216224:14330/13:00069541
Organizační jednotka
Fakulta informatiky
Klíčová slova anglicky
Web Accessibility; Dyslexia; Social Informatics
Štítky
Příznaky
Mezinárodní význam
Změněno: 7. 8. 2014 13:16, RNDr. BcA. Tereza Pařilová, DiS., MBA, Ph.D.
Anotace
V originále
We describe requirements for dyslexia-userfriendly web based on specific needs of these users. Fragments of a very general methodology for handicapped users (like Web Content Accessibility Guidelines 2.0, hereinafter referred to as WCAG 2.0) are taken into account, adapted to users with cognitive impairment, namely dyslexia. Web accessibility for people with specific learning difficulties is still not suitable. We summarize knowledge about accessibility guidelines, outline a tool that would monitor and bring together all requirements above these stated in WCAG 2.0, and that could detect inconvenient elements of web pages, changing insufficient content into default one.
Návaznosti
LG13010, projekt VaV |
|