Další formáty:
BibTeX
LaTeX
RIS
@article{1124381, author = {Šeďová, Klára and Švaříček, Roman}, article_location = {Brno}, article_number = {4}, doi = {http://dx.doi.org/10.5817/PedOr2013-4-478}, keywords = {quality in qualitative research; qualitative research; quality criteria; academic writing}, language = {cze}, issn = {1211-4669}, journal = {Pedagogická orientace}, title = {Jak psát kvalitativně orientované výzkumné studie. Kvalita v kvalitativním výzkumu}, url = {http://www.ped.muni.cz/pedor/archiv/2013/PedOr13_4_Kvalitativni_SedovaSvaricek.pdf}, volume = {23}, year = {2013} }
TY - JOUR ID - 1124381 AU - Šeďová, Klára - Švaříček, Roman PY - 2013 TI - Jak psát kvalitativně orientované výzkumné studie. Kvalita v kvalitativním výzkumu JF - Pedagogická orientace VL - 23 IS - 4 SP - 478-510 EP - 478-510 PB - Česká pedagogická společnost SN - 12114669 KW - quality in qualitative research KW - qualitative research KW - quality criteria KW - academic writing UR - http://www.ped.muni.cz/pedor/archiv/2013/PedOr13_4_Kvalitativni_SedovaSvaricek.pdf L2 - http://www.ped.muni.cz/pedor/archiv/2013/PedOr13_4_Kvalitativni_SedovaSvaricek.pdf N2 - Cílem této metodologické studie je definovat základní pravidla dobré kvalitativně orientované empirické studie, to znamená výzkumné zprávy prezentující výsledky kvalitativního výzkumného šetření, která je určena k publikaci v odborném vědeckém časopise. Sdílíme přitom odstup vůči jednoznačně formulovaným kritériím kvality kvalitativního výzkumu, která mohou omezovat autonomii výzkumníka v rozhodování o vlastních postupech. Naše pravidla je proto třeba vnímat jako rámcová doporučení, která umožní autorovi udržet kontrolu nad kvalitou vlastního výzkumu. Uváděná pravidla se vztahují ke čtyřem klíčovým oblastem výzkumné zprávy: věnujeme se (1) teoretickému rámci studie, (2) popisu plánu a průběhu výzkumu, (3) výstupům z analýzy a interpretaci dat a (4) jazyku a stylu psaní výzkumné zprávy. Postupně definujeme 16 základních pravidel kvalitativního psaní, která vykládáme za pomoci metodologické literatury a komentovaných příkladů z publikovaných i nepublikovaných kvalitativních studií. Domníváme se, že uvedená pravidla lze doporučit začínajícím autorům odborných vědeckých textů určených pro recenzované pedagogické časopisy jako základní vodítka. ER -
ŠEĎOVÁ, Klára a Roman ŠVAŘÍČEK. Jak psát kvalitativně orientované výzkumné studie. Kvalita v kvalitativním výzkumu. \textit{Pedagogická orientace}. Brno: Česká pedagogická společnost, 2013, roč.~23, č.~4, s.~478-510. ISSN~1211-4669. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.5817/PedOr2013-4-478.
|