OPLOCKÁ, Veronika. Proces dozrávání a proměna hodnot u studentů, účastnících se vzdělávacích dobrovolných stáží v rozvojových zemích (The Process of Maturation and Transformation of Values in Student's Participating In Educational Voluntary Internships in Developing Countries). In XXI. konference České asociace pedagogického výzkumu "Efektivita vzdělávání v proměnách společnosti", 16.-18. září 2013, Ústí nad Labem. 2013.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Proces dozrávání a proměna hodnot u studentů, účastnících se vzdělávacích dobrovolných stáží v rozvojových zemích
Name in Czech Proces dozrávání a proměna hodnot u studentů, účastnících se vzdělávacích dobrovolných stáží v rozvojových zemích
Name (in English) The Process of Maturation and Transformation of Values in Student's Participating In Educational Voluntary Internships in Developing Countries
Authors OPLOCKÁ, Veronika (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution).
Edition XXI. konference České asociace pedagogického výzkumu "Efektivita vzdělávání v proměnách společnosti", 16.-18. září 2013, Ústí nad Labem, 2013.
Other information
Original language Czech
Type of outcome Presentations at conferences
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
RIV identification code RIV/00216224:14210/13:00069629
Organization unit Faculty of Arts
Keywords (in Czech) dobrovolnictví; identita; rozvojové země; kulturní hodnoty; krize identity
Keywords in English volunteering; identity; developing countries;cultural values; identity crisis
Tags rivok, RIVZ
Changed by Changed by: Mgr. et Mgr. Veronika Šimková, učo 215591. Changed: 16/4/2014 14:57.
Abstract
Tématem příspěvku je proměna hodnot a transformace přístupu k životu u studentů, účastnících se vzdělávacích dobrovolných stáží v rozvojových zemích. Konkrétně se v tomto příspěvku soustřeďujeme na situaci před odjezdem na stáž, kdy studenti postupně absolvují a dokončují studia, ale zároveň pociťují nestabilní pozici na trhu práce, což řeší odjezdem na stáž. Studenti mají v této době relativně ustálené pojetí sebe-sama a jejich priorit, vycházejících z kultury České republiky, patřící mezi vyspělé státy, avšak v důsledku absolvování stáže, řešení netradičních krizových situací a setkáním s odlišnou kulturou rozvojových zemí se jejich identita i hodnoty do jisté míry proměňuje. Cílem příspěvku je popsat, jak prožívají studenti, účastnící se dobrovolných zahraničních vzdělávacích stáží, tuto zkušenost a jak se promítne do jejich sebepojetí a žebříčku hodnot v souvislosti s ekonomickým vývojem a kulturou dané země.
Abstract (in English)
The theme of this paper is the change of values and transformation approach to life of students, who are participating in educational voluntary interships in developing countries. The aim of the contributions is describe, how students reflected this experience in their self-concept and their values.
Links
MUNI/A/0765/2012, interní kód MUName: Celoživotní učení v institucionálních souvislostech
Investor: Masaryk University, Category A
PrintDisplayed: 25/9/2024 17:20