M 2012

Outils théoriques, notions et concepts. Les enjeux méthodologiques en littérature, linguistique, didactique et traductologie

DYTRT, Petr a Kateřina DRSKOVÁ

Základní údaje

Originální název

Outils théoriques, notions et concepts. Les enjeux méthodologiques en littérature, linguistique, didactique et traductologie

Název česky

Teoretické nástroje, pojmy, koncepty. Metodologická východiska pro výzkum v oblasti literatury, lingvistiky, didaktiky cizích jazyků a traduktologii

Název anglicky

Theoretical tools, notions and concepts. Methodological issues in literature, linguistics, teaching and translation

Autoři

DYTRT, Petr a Kateřina DRSKOVÁ

Vydání

2012

Další údaje

Jazyk

francouzština

Typ výsledku

Uspořádání konference

Obor

Písemnictví, masmedia, audiovize

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Kód RIV

RIV/00216224:14210/12:00069677

Organizační jednotka

Filozofická fakulta

Klíčová slova česky

teoretické nástroje; pojmy; koncepty; metodologická východiska; výzkum; literatura; lingvistika; didaktika cizích jazyků; traduktologie

Klíčová slova anglicky

theoretical tools; concepts; concepts; methodological bases; research; literature; linguistics; didactics of foreign languages; translation

Štítky

Příznaky

Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 24. 4. 2014 15:32, doc. PhDr. Petr Dytrt, Ph.D.

Anotace

V originále

Il arrive souvent, notamment chez les jeunes chercheurs, que les postulats théoriques et les approches méthodologiques leur soient légués, voire imposés par le milieu universitaire dans lequel ils effectuent leur recherche ou dont ils sont issus. Et cela meme sans que ces postulats et ces approches soient forcément légitimés. L'école doctorale de cette année invite les jeunes chercheurs ainsi que leurs professeurs a s'interroger sur leur démarche théorique et leurs choix méthodologiques dans le domaine de la recherche littéraire, linguistique, didactique ou traductologique.

Česky

Často, zejména u mladých badatelů, se stává, že teoretické předpoklady a metodologické přístupy jim jsou předány akademickým prostředím, v němž svůj výzkum provádí, nebo z nějž sami pocházejí. A to mnohdy bez toho, aby byly tyto postuláty a přístupy byly nutně legitimní. Doktorská škola se pokusila vyzvat mladé vědce a učitele, aby se zamysleli nad svými teoretickými přístupy a výběrem výzkumných metod v oblasti literatury, jazykovědy, didaktiky a translatologie.

Anglicky

Often, particularly among young researchers, the theoretical assumptions and methodological approaches they are inherited or imposed by the academic environment in which they do their research or they come from. And even without these assumptions and approaches are necessarily legitimate. The graduate school this year invites young researchers and teachers to reflect on their theoretical approach and methodological choices in the field of literary research, linguistic, educational or translatological.