2012
Outils théoriques, notions et concepts. Les enjeux méthodologiques en littérature, linguistique, didactique et traductologie
DYTRT, Petr a Kateřina DRSKOVÁZákladní údaje
Originální název
Outils théoriques, notions et concepts. Les enjeux méthodologiques en littérature, linguistique, didactique et traductologie
Název česky
Teoretické nástroje, pojmy, koncepty. Metodologická východiska pro výzkum v oblasti literatury, lingvistiky, didaktiky cizích jazyků a traduktologii
Název anglicky
Theoretical tools, notions and concepts. Methodological issues in literature, linguistics, teaching and translation
Autoři
DYTRT, Petr a Kateřina DRSKOVÁ
Vydání
2012
Další údaje
Jazyk
francouzština
Typ výsledku
Uspořádání konference
Obor
Písemnictví, masmedia, audiovize
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV
RIV/00216224:14210/12:00069677
Organizační jednotka
Filozofická fakulta
Klíčová slova česky
teoretické nástroje; pojmy; koncepty; metodologická východiska; výzkum; literatura; lingvistika; didaktika cizích jazyků; traduktologie
Klíčová slova anglicky
theoretical tools; concepts; concepts; methodological bases; research; literature; linguistics; didactics of foreign languages; translation
Štítky
Příznaky
Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 24. 4. 2014 15:32, doc. PhDr. Petr Dytrt, Ph.D.
V originále
Il arrive souvent, notamment chez les jeunes chercheurs, que les postulats théoriques et les approches méthodologiques leur soient légués, voire imposés par le milieu universitaire dans lequel ils effectuent leur recherche ou dont ils sont issus. Et cela meme sans que ces postulats et ces approches soient forcément légitimés. L'école doctorale de cette année invite les jeunes chercheurs ainsi que leurs professeurs a s'interroger sur leur démarche théorique et leurs choix méthodologiques dans le domaine de la recherche littéraire, linguistique, didactique ou traductologique.
Česky
Často, zejména u mladých badatelů, se stává, že teoretické předpoklady a metodologické přístupy jim jsou předány akademickým prostředím, v němž svůj výzkum provádí, nebo z nějž sami pocházejí. A to mnohdy bez toho, aby byly tyto postuláty a přístupy byly nutně legitimní. Doktorská škola se pokusila vyzvat mladé vědce a učitele, aby se zamysleli nad svými teoretickými přístupy a výběrem výzkumných metod v oblasti literatury, jazykovědy, didaktiky a translatologie.