DYTRT, Petr and Kateřina DRSKOVÁ. Outils théoriques, notions et concepts. Les enjeux méthodologiques en littérature, linguistique, didactique et traductologie (Theoretical tools, notions and concepts. Methodological issues in literature, linguistics, teaching and translation). 2012.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Outils théoriques, notions et concepts. Les enjeux méthodologiques en littérature, linguistique, didactique et traductologie
Name in Czech Teoretické nástroje, pojmy, koncepty. Metodologická východiska pro výzkum v oblasti literatury, lingvistiky, didaktiky cizích jazyků a traduktologii
Name (in English) Theoretical tools, notions and concepts. Methodological issues in literature, linguistics, teaching and translation
Authors DYTRT, Petr (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution) and Kateřina DRSKOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution).
Edition 2012.
Other information
Original language French
Type of outcome Organization of a conference
Field of Study Literature, mass media, audio-visual activities
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
RIV identification code RIV/00216224:14210/12:00069677
Organization unit Faculty of Arts
Keywords (in Czech) teoretické nástroje; pojmy; koncepty; metodologická východiska; výzkum; literatura; lingvistika; didaktika cizích jazyků; traduktologie
Keywords in English theoretical tools; concepts; concepts; methodological bases; research; literature; linguistics; didactics of foreign languages; translation
Tags kontrola_RIV, rivok
Tags International impact, Reviewed
Changed by Changed by: doc. PhDr. Petr Dytrt, Ph.D., učo 9714. Changed: 24/4/2014 15:32.
Abstract
Il arrive souvent, notamment chez les jeunes chercheurs, que les postulats théoriques et les approches méthodologiques leur soient légués, voire imposés par le milieu universitaire dans lequel ils effectuent leur recherche ou dont ils sont issus. Et cela meme sans que ces postulats et ces approches soient forcément légitimés. L'école doctorale de cette année invite les jeunes chercheurs ainsi que leurs professeurs a s'interroger sur leur démarche théorique et leurs choix méthodologiques dans le domaine de la recherche littéraire, linguistique, didactique ou traductologique.
Abstract (in Czech)
Často, zejména u mladých badatelů, se stává, že teoretické předpoklady a metodologické přístupy jim jsou předány akademickým prostředím, v němž svůj výzkum provádí, nebo z nějž sami pocházejí. A to mnohdy bez toho, aby byly tyto postuláty a přístupy byly nutně legitimní. Doktorská škola se pokusila vyzvat mladé vědce a učitele, aby se zamysleli nad svými teoretickými přístupy a výběrem výzkumných metod v oblasti literatury, jazykovědy, didaktiky a translatologie.
Abstract (in English)
Often, particularly among young researchers, the theoretical assumptions and methodological approaches they are inherited or imposed by the academic environment in which they do their research or they come from. And even without these assumptions and approaches are necessarily legitimate. The graduate school this year invites young researchers and teachers to reflect on their theoretical approach and methodological choices in the field of literary research, linguistic, educational or translatological.
PrintDisplayed: 23/9/2024 09:30