ZÁBOJ, Marek. Obchodní nauka 2. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2013, 111 s. ISBN 9788021062221.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Obchodní nauka 2
Authors ZÁBOJ, Marek.
Edition 1. vyd. Brno, 111 s. 2013.
Publisher Masarykova univerzita
Other information
Type of outcome Book on a specialized topic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
ISBN 9788021062221
Keywords (in Czech) obchod, maloobchod, cenová tvorba, distribuce, distribuční cesty
Tags Munipress
Changed by The record has been imported from the library system. Changed: 8/8/2022 14:37.
Abstract
V této publikaci je věnována pozornost především maloobchodu a cenové tvorbě. Příručka vysvětluje základní metody stanovení ceny v maloobchodní firmě. Pozornost je dále věnována distribuci a distribučním cestám, přičemž jsou podrobně komentovány různé alternativy a faktory ovlivňující způsob distribuce. Poslední kapitola se zaměřuje především na dodací podmínky v mezinárodním obchodě. Nedílnou součástí je pak charakteristika jednotlivých typů přepravy včetně používaných dokumentů. Na konci kapitol je uvedeno shrnutí, kontrolní test s otevřenými otázkami a následnými odpověďmi.
Abstract (in English)
This publication focuses on retail and pricing-process. The manual explains the key pricing-methods in retail company. The publications focuses further on distribution, distribution channels; different options and factors – which impact the distribution means – are detailed. The last chapter focuses primarily on delivery conditions in the international business. Characteristics of individual transport means, including the relevant documentation, are integral part of this manual. Summary, test both with questions and answers are included at the end of each chapter.
PrintDisplayed: 13/10/2024 13:24