Další formáty:
BibTeX
LaTeX
RIS
@article{1127161, author = {Hejč, David}, article_location = {Praha}, article_number = {10}, keywords = {Municipalities; traffic regulation; traffic signs; discretionary power;}, language = {cze}, issn = {1210-4817}, journal = {Právní rádce}, title = {Jak mohou obce rozhodovat o regulaci provozu?}, volume = {21}, year = {2013} }
TY - JOUR ID - 1127161 AU - Hejč, David PY - 2013 TI - Jak mohou obce rozhodovat o regulaci provozu? JF - Právní rádce VL - 21 IS - 10 SP - 62-65 EP - 62-65 PB - Economia a.s. SN - 12104817 KW - Municipalities KW - traffic regulation KW - traffic signs KW - discretionary power; N2 - Místní regulace pozemní dopravy je výkon veřejné správy obcemi, který vede k řízení dopravní situace a usměrňování provozu na konkrétních úsecích pozemních komunikací (nacházejících se ve správním obvodu obce) odlišným způsobem, než jaký stanoví obecná úprava provozu na pozemních komunikacích. Rozhodnutí, zda v určité lokalitě bude doprava místně regulována a jakým způsobem, však nemůže být na libovůli obce, ale ta je vázána při tomto svém uvážení zákonem. Hlavním důvodem tohoto omezení je existence autonomního prostoru těch, do jejichž života či existence obce regulací dopravy zasahují (účastníci silničního provozu, podnikatelské subjekty atd.), tedy oblast jejich veřejných subjektivních práv. Článek se zabývá otázkou, kolik prostoru je obcím při místní regulaci dopravy zákonem svěřeno a jaké jsou jeho limity? ER -
HEJČ, David. Jak mohou obce rozhodovat o regulaci provozu? \textit{Právní rádce}. Praha: Economia a.s., 2013, roč.~21, č.~10, s.~62-65. ISSN~1210-4817.
|