ČERNÝ, Michal. Role informační gramotnosti v informační společnosti nahlížená historickou perspektivou evropské vzdělanosti a kultury. ProInflow. Brno: Masarykova univerzita, 2013, roč. 5, č. 2, s. 1-11. ISSN 1804-2406.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Role informační gramotnosti v informační společnosti nahlížená historickou perspektivou evropské vzdělanosti a kultury
Název anglicky The Role of Information Literacy in the Information Society, Viewed in Historical Perspective of European Intelligence and Culture
Autoři ČERNÝ, Michal (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání ProInflow, Brno, Masarykova univerzita, 2013, 1804-2406.
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Článek v odborném periodiku
Obor 10201 Computer sciences, information science, bioinformatics
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
WWW URL
Kód RIV RIV/00216224:14210/13:00069981
Organizační jednotka Filozofická fakulta
Klíčová slova česky věda; Moorův zákon; informační vzdělávání; informační společnost; Informační gramotnost; ICT; historie internetu; historie
Klíčová slova anglicky science; Moore's law; Internet history; information society; Information literacy; information education; ICT; history
Štítky rivok
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnil: RNDr. Michal Černý, Ph.D., učo 268947. Změněno: 15. 4. 2014 10:02.
Anotace
Článek na krátkém historickém exkurzu ukáže, jaký je vztah mezi informační gramotností a celkovým společenským klimatem, které je determinováno řadou technických jevů. Podíváme se na obecný vztah informační gramotnosti a informační společnosti jako nezbytnosti vedoucí k rozvoji vědy, demokracie, občanské společnosti či ekonomické oblasti.
Anotace anglicky
Paper in a brief historical excursus shows the relationship between information literacy and general social climate, which is determined by a number of technical phenomena. We describe the general relationship between information literacy and the information society. Evaluate information literacy as an essential element leading to the development of science, democracy, civil society and the economic sphere.
Návaznosti
CZ.1.07/2.2.00/28.0241, interní kód MUNázev: Centrum informačního vzdělávání: rozvoj informační gramotnosti na MU (Akronym: CEINVE)
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Centrum informačního vzdělávání: rozvoj informační gramotnosti na MU, 2.2 Vysokoškolské vzdělávání
VytisknoutZobrazeno: 24. 4. 2024 17:52