2013
Vliv evolučních inovací na proměnu výuky zeměpisu na českých gymnáziích
VÁCLAVKOVÁ, Markéta a Jakub TROJANZákladní údaje
Originální název
Vliv evolučních inovací na proměnu výuky zeměpisu na českých gymnáziích
Název česky
Vliv evolučních inovací na proměnu výuky zeměpisu na českých gymnáziích
Název anglicky
The influence of evolutionary innovation in the transformation of teaching geography to the Czech grammar school
Autoři
Vydání
1. vyd. Brno, Geografický výzkum: participace a angažovanost, od s. 180-193, 14 s. 2013
Nakladatel
Masarykova univerzita
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Stať ve sborníku
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
tištěná verze "print"
ISBN
978-80-210-6415-7
ISSN
Klíčová slova anglicky
teaching aids; geographical grammar school education; Educational Grammar Framework; Geography teacher; teaching methods
Příznaky
Recenzováno
Změněno: 2. 11. 2013 21:43, RNDr. Jakub Trojan, MSc, Ph.D.
Anotace
Anglicky
The paper studies the approaches to geography teaching in secondary schools in Czechoslovakia before 1989 in comparison with the current geographic education in the Czech Republic. We discuss the potential impact of innovative teaching aids and teacher adaptation to the evolutionary process. By the evolutionary process we mean the process of continuous innovation. The type analysis is complemented by an overview of the challenges in teaching grammar school geography.