D 2013

Vliv evolučních inovací na proměnu výuky zeměpisu na českých gymnáziích

VÁCLAVKOVÁ, Markéta a Jakub TROJAN

Základní údaje

Originální název

Vliv evolučních inovací na proměnu výuky zeměpisu na českých gymnáziích

Název česky

Vliv evolučních inovací na proměnu výuky zeměpisu na českých gymnáziích

Název anglicky

The influence of evolutionary innovation in the transformation of teaching geography to the Czech grammar school

Vydání

1. vyd. Brno, Geografický výzkum: participace a angažovanost, od s. 180-193, 14 s. 2013

Nakladatel

Masarykova univerzita

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

tištěná verze "print"

ISBN

978-80-210-6415-7

ISSN

Klíčová slova anglicky

teaching aids; geographical grammar school education; Educational Grammar Framework; Geography teacher; teaching methods

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 2. 11. 2013 21:43, RNDr. Jakub Trojan, MSc, Ph.D.

Anotace

Anglicky

The paper studies the approaches to geography teaching in secondary schools in Czechoslovakia before 1989 in comparison with the current geographic education in the Czech Republic. We discuss the potential impact of innovative teaching aids and teacher adaptation to the evolutionary process. By the evolutionary process we mean the process of continuous innovation. The type analysis is complemented by an overview of the challenges in teaching grammar school geography.