ŠVANDOVÁ, Eva. Kontingenční přístup jako jeden z konceptů pro analýzu prostředí. Online. In Ing. Viliam Záthurecký, Ph.D., MBA. Rozvoj malých a středních podniků ve stavebnictví (1). 1. vyd. Brno: Ekonomicko-správní fakulta, Masarykova univerzita, 2013, s. 147-154. ISBN 978-80-210-6187-3.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Kontingenční přístup jako jeden z konceptů pro analýzu prostředí
Název česky Kontingenční přístup jako jeden z konceptů pro analýzu prostředí
Název anglicky Contingency approach as one of the concepts of environment analysis
Autoři ŠVANDOVÁ, Eva (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání 1. vyd. Brno, Rozvoj malých a středních podniků ve stavebnictví (1), od s. 147-154, 8 s. 2013.
Nakladatel Ekonomicko-správní fakulta, Masarykova univerzita
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 50600 5.6 Political science
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání elektronická verze "online"
WWW URL
Kód RIV RIV/00216224:14560/13:00088979
Organizační jednotka Ekonomicko-správní fakulta
ISBN 978-80-210-6187-3
Klíčová slova česky kontingenční teorie; analýza prostředí; model pěti konkurenčních sil; SCP přístup
Klíčová slova anglicky contingency theory; environment analysis; five forces analysis; SCP approach
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnila: Ing. Eva Švandová, Ph.D., učo 22310. Změněno: 20. 1. 2017 08:08.
Anotace
Článek je stručným diskursem vybraného teoretického konceptu, který lze využít pro analýzu prostředí organizace (kontingenční teorie, marketing). Hlavním důvodem, proč je právě prostředí předmětem tohoto pojednání je fakt, že prostředí v souladu s výzkumem zaměřeného na rozvoj malých a středních podniků , považujeme za základní nezávislou proměnnou ovlivňující výkonnost organizace, a to bez ohledu na to, zda má přímý vliv na výkonnost či nepřímý zprostředkovaný strategií, volbou organizační struktury apod. Prostředí organizace chápeme jako všechny prvky vně organizace, které se jí však určitým způsobem dotýkají. Aby bylo možné s prostředím pracovat jako s proměnnou, je třeba najít určité typologie prostředí resp. definovat charakteristiky prostředí. Charakteristiky prostředí mohou být subjektivní (vnímané respondentem) nebo objektivní (expertní odhady, výpočty).
Anotace anglicky
Presented paper is a brief discourse of selected theoretical concept, which can be used to analyze an organization's environment (contingency theory, marketing). The main reason for setting the subject of this paper is that the environment in line with research is considered as the independent variable affecting organizational performance, regardless of whether it has a direct impact on the performance or mediated through indirect strategies, choice of organizational structure, etc. the environment of the organization is presented as all the elements outside the organization, which is of concern, however, in a certain way. To be able to work as with environment as with variable, it is necessary to find some typologies of environment respectively to define the characteristics of the environment. The environmental variables can be subjective (perceived respondent) or objective (expert estimates, calculations).
Návaznosti
M00200, interní kód MUNázev: Rozvoj malých a středních podniků v příhraničních oblastech (Akronym: malé a střední podniky)
Investor: Úřad spolkové vlády Dolního Rakouska, Rozvoj malých a středních podniků v příhraničních oblastech, 1. Socioekonomický rozvoj, cestovní ruch a transfer knowhow
VytisknoutZobrazeno: 19. 9. 2024 05:29