HAVEL, Jiří. Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami na 1. stupni základní školy jako východisko inkluzivní didaktiky. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2013, 150 s. ISBN 978-80-210-6395-2.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami na 1. stupni základní školy jako východisko inkluzivní didaktiky
Název anglicky Education of Pupils with Special Educational Needs as Starting Point of Inclusive Didactics
Autoři HAVEL, Jiří (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání 1. vyd. Brno, 150 s. 2013.
Nakladatel Masarykova univerzita
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Odborná kniha
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání tištěná verze "print"
Kód RIV RIV/00216224:14410/13:00070085
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
ISBN 978-80-210-6395-2
Klíčová slova česky Primární vzdělávání; žák se speciálními vzdělávacími potřebami; integrace; inkluze; inkluzivní didaktika; didaktika elementárního čtení a psaní; kvalitativní výzkum.
Klíčová slova anglicky Primary education; pupil with special educational needs; integration; inclusion; inclusive didactics; didactics of elementary reading and writing; qualitative research.
Štítky Munipress
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnila: Mgr. Martina Dvořáková, učo 180818. Změněno: 8. 1. 2014 13:05.
Anotace
Tato práce se zabývá problematikou vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami v základních školách hlavního vzdělávacího proudu. Přináší vymezení základních pojmů i souhrn dosavadního poznání v dané oblasti. V souladu s deklarovaným cílem výzkumného záměru PdF MU Speciální vzdělávací potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu (hlavní řešitelka prof. M. Vítková), jehož je součástí, je vyústění této práce soustředěno k procesu formování inkluzivní didaktiky v podmínkách běžné primární školy. K hlubší deskripci tohoto procesu měl přispět kvalitativní výzkum současného pojetí výuky elementárního čtení a psaní jako jednoho ze stěžejních předmětů primárního vzdělávání. Výzkum byl realizován na vybraných školách metodou ohniskových skupin. Cílem tohoto výzkumu bylo induktivně vyložit aktuální situaci ve výuce čtení a psaní tak, jak jí rozumějí a prožívají sami učitelé elementaristé.
Anotace anglicky
This study deals with a topic of education of pupils with special educational needs at primary schools of a main educational stream. It brings the definition of basic terms and the brief summary of a current view in this area. In accordance with the stated objective of the research intent at Faculty of Education, Masaryk University Special Educational Needs of Pupils in the Context of Framework Educational Programme (main researcher prof. M. Vítková), which is included, the outcome of this work is focused on the process of forming the inclusive didactics at conditions of a common primary school. For a deeper description of this process should contribute the qualitative research of a current conception of education of elementary reading and writing as one of the main subjects of primary education. The research was realized at chosen schools by a method of focus group. The aim of this research was to interpret the current situation at education of reading and writing as it is understood and experienced by teachers at primary school inductively. This study deals with a topic of education of pupils with special educational needs at primary schools of a main educational stream. It brings the definition of basic terms and the brief summary of a current view in this area. In accordance with the stated objective of the research intent at Faculty of Education, Masaryk University Special Educational Needs of Pupils in the Context of Framework Educational Programme (main researcher prof. M. Vítková), which is included, the outcome of this work is focused on the process of forming the inclusive didactics at conditions of a common primary school. For a deeper description of this process should contribute the qualitative research of a current conception of education of elementary reading and writing as one of the main subjects of primary education. The research was realized at chosen schools by a method of focus group. The aim of this research was to interpret the current situation at education of reading and writing as it is understood and experienced by teachers at primary school inductively.
Návaznosti
MSM0021622443, záměrNázev: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
VytisknoutZobrazeno: 14. 5. 2024 03:34