ŠUMPÍKOVÁ, Markéta, Juraj NEMEC, Martina PETROVÁ a Beáta MIKUŠOVÁ MERIČKOVÁ. Outsourcing by Private and Public Organisations: How much Could Public Bodies Learn? Economic Studies and Analyses. Praha: Vysoká škola finanční a správní, o.p.s, 2013, roč. 7, č. 1, s. 63-79. ISSN 1802-792X.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Outsourcing by Private and Public Organisations: How much Could Public Bodies Learn?
Autoři ŠUMPÍKOVÁ, Markéta (203 Česká republika, garant), Juraj NEMEC (703 Slovensko, domácí), Martina PETROVÁ (203 Česká republika) a Beáta MIKUŠOVÁ MERIČKOVÁ (703 Slovensko).
Vydání Economic Studies and Analyses, Praha, Vysoká škola finanční a správní, o.p.s, 2013, 1802-792X.
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Článek v odborném periodiku
Obor 50200 5.2 Economics and Business
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV RIV/00216224:14560/13:00066516
Organizační jednotka Ekonomicko-správní fakulta
Klíčová slova anglicky outsourcing; internal services; public sector; private sector; Slovakia; Czech r epublic
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnila: Mgr. Ing. Lenka Matějová, Ph.D., učo 175001. Změněno: 15. 11. 2013 21:30.
Anotace
o utsourcing is already for longer period used in private sector as a tool of rationalization of internal processes. a s the result of New Public Management changes it was started to be implemented also in public organizations. t he paper starts with brief introduction of the concept of outsourcing, both in relation to private and public sector practices. i ts core parts are devoted to analysis of experience with outsourcing of internal services in private and public organizations in the Czech r epublic and Slovakia. Some interesting conclusions are derived from the research. First, outsourcing is relatively frequently used by private firms in the Czech r epublic. Second, we may argue that the “quality” of implementation of outsourcing in the private sector in the Czech r epublic is a bit limited. r esults from our analysis support general expectations that in conditions where the pri - vate sector is not able to deal with outsourcing perfectly (and risk of corruption is rela - tively high), the practice of outsourcing in the public sector is of limited quality.
Návaznosti
GAP403/12/0366, projekt VaVNázev: Identifikace a evaluace regionálně specifických faktorů úspěšnosti reforem v duchu NPM ? země CEE
VytisknoutZobrazeno: 19. 7. 2024 21:22