Vznik a vývoj podnětů k autentické interpretaci staré hudby
HRŮZOVÁ, Veronika. Vznik a vývoj podnětů k autentické interpretaci staré hudby. 2013. |
Další formáty:
BibTeX
LaTeX
RIS
|
Základní údaje | |
---|---|
Originální název | Vznik a vývoj podnětů k autentické interpretaci staré hudby |
Název česky | Vznik a vývoj podnětů k autentické interpretaci staré hudby |
Název anglicky | Establishment and development of incentives for authentic interpretation of early music |
Autoři | HRŮZOVÁ, Veronika. |
Vydání | 2013. |
Další údaje | |
---|---|
Originální jazyk | čeština |
Typ výsledku | Stať ve sborníku |
Obor | Umění, architektura, kulturní dědictví |
Stát vydavatele | Česká republika |
Utajení | není předmětem státního či obchodního tajemství |
Organizační jednotka | Pedagogická fakulta |
Klíčová slova česky | autentická interpretace – stará hudba – renesance hudebních děl |
Klíčová slova anglicky | authentic interpretation – early music – renaissance of musical works |
Změnil | Změnila: Mgr. Veronika Hrůzová, Ph.D., učo 79593. Změněno: 20. 11. 2013 09:19. |
Anotace |
---|
Hudební vývoj, jež historicky směřoval od naprosté anonymity až po glorifikaci autorů, nám postupně počal odhalovat svá tajemství minulosti. Běžnou praxí ve středověku, renesanci či baroku bylo, že se hrála hudba aktuální, právě napsaná. Příspěvek mapuje ve zkratce tento historický vývoj a podává vhled do vývoje hudebního myšlení interpretů, kteří se rozhodli vzkřísit hudbu, jež byla publiku dávno zapomenuta. Koncem 19. a zvláště pak ve století 20. se objevuje řada hudebních uskupení a vzdělávacích institucí, které studují a bádají ve starých tiscích a foliantech, aby se v praxi co nejvěrněji přiblížili hudebnímu obrazu té které epochy. Vzniká i řada odborných periodik, především v zahraničí. Situace u nás byla odlišná, s ohledem k politické uzavřenosti naší země. Závěrem příspěvek mapuje i naše nejvýznamnější průkopníky v této oblasti. |
Anotace anglicky |
---|
Musical development, which historically directed from complete anonymity to the glorification of the authors, gradually began us to reveal its secrets of the past. A common practice in the Middle Ages, Renaissance and Baroque area was, that just written music had been played live. Post maps in this brief historical developments and gives insight into the development of musical thinking artists, who decided to resurrect the music that the audience was largely forgotten. The late 19th and especially the 20th century face a number of musical groups and educational institutions that study and do research in old prints and folio, to approach in practice most closely the music of that era. This creates a number of periodicals, especially abroad. The situation here was different, with regard to the political isolation of the country. Finally, post maps our most important pioneers in this field, too. |
VytisknoutZobrazeno: 5. 10. 2024 03:33