D 2013

Application of Individualization and Differentiation in Czech primary Schools – one of the Characterictic Features of Inclusion

KRATOCHVÍLOVÁ, Jana a Jiří HAVEL

Základní údaje

Originální název

Application of Individualization and Differentiation in Czech primary Schools – one of the Characterictic Features of Inclusion

Název česky

Aplikace individualizace a diferenciace v českých primárních školách - jeden z charakteristických rysů inkluze

Autoři

KRATOCHVÍLOVÁ, Jana (203 Česká republika, garant, domácí) a Jiří HAVEL (203 Česká republika, domácí)

Vydání

Amsterdam, Procedia Social and Behavioral Sciences, Volume 93, od s. 1521-1525, 5 s. 2013

Nakladatel

Elsevier Ltd

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Nizozemské království

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

elektronická verze "online"

Odkazy

Kód RIV

RIV/00216224:14410/13:00074820

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

ISSN

UT WoS

000342763100255

Klíčová slova česky

Primární škola; inkluze; individualizace; diferenciace

Klíčová slova anglicky

Primary school; inclusion; individualization; differentiation

Příznaky

Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 26. 3. 2015 09:57, Dana Nesnídalová

Anotace

V originále

In this paper we carry out qualitative and quantitative analysis of data obtained seven selected indicators relating to individualisation and differentiation in teaching in the Czech primary schools. As a research tool we used the Czech version of the questioner Framework for self-evaluation of conditions of education 2007 (modified version “Index for inclusion”). For each aspect, mentioned above, as first we choose the criteria selected from all three parts of the questionnaire. After this step we did clear quantitative evaluation of individual criteria and then we commented the obtained values by examples from a qualitative analysis of teachers` argumentation.

Česky

V článku představujeme výsledky kvalitativní a kvantitativní analýzy dat ze sedmi vybraných indikátorů individualizace a diferenciace ve výuce na českých základních školách. Jako výzkumný nástroj jsme použili českou verzi dotazníku Rámec pro sebehodnocení podmínek vzdělávání 2007 (upravená verze "Index for Inclusion"). Pro každý z indikátorů jsme nejprve zvolili kritéria vybraná ze všech tří částí dotazníku. Poté jsme provedli kvantitativní hodnocení jednotlivých kritérií a ty komentovali s využitím příkladů z kvalitativní analýzy argumentace učitelů.

Návaznosti

MSM0021622443, záměr
Název: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání

Přiložené soubory

ProcediaS_BS_Template_Kratochvilova_Havel_final.doc
Požádat o autorskou verzi souboru